تعداد ۴ هزار و ۳۱۹ نفر معلول شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان هستند

شایق با اشاره آمار ناشنوایان در استان یزد گفت: تعداد ۴ هزار و ۳۱۹ نفر معلول شنوایی تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مینا شایق» پیش از ظهر امروز در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد با اشاره به مشکلات این حوزه در استان گفت: خدمات رسانی به ناشنوایان در استان متاسفانه با مشکل روبرو است که دلگرمی برای دوستان وجود ندارد.

 

وی افزود: کانون ناشنوایان درا ستان به دلیل کمبودهای مالی ضعیف است و بسیاری از کارهای ما مانده است و نیازمند حمایت های بیشتر است.

 

نماینده کانون ناشنوایان استان یزد بیان کرد: بیشترین مشکل ما در خصوص حمایت های مالی است که امیدواریم بتوانیم با حمایت های مسئولان خدمات بیشتری داشته باشیم.

 

شایق ادامه داد: حدود 700 نفر پرونده در خصوص افراد ناشنوا در استان داریم که 300 نفر از آنها کارت عضویت دارند.

 

وی گفت: در زمینه قانون حمایت از ناشنوایان شاهد قانون های مختلفی هستیم اما متاسفانه این قانون به خوبی عمل نمی شود و هیچ کدام از آنها عملیاتی نمی شود.

 

نماینده کانون ناشنوایان استان یزد بیان کرد: متاسفانه به دلیل کرونا شاهد مشکلات متعددی در خصوص ناشنوایان بوده ایم که تعطیلی کلاس های درسی و کاهش ارتباطات درسی و اینترنت از جمله این مشکلات است که باید برای حل آنها تلاش کنند.

 

شایق گفت: از 28 هزار و 300 معلول تحت پوشش تعداد 4 هزار و 319 نفر معلول شنوایی ثبت شده است که درجات مختلف دارد که یک سوم آنها معلول شنوایی شدید هستند.

کد خبر 1053252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha