برگزاری مراسم بزرگداشت روز دختر با عنوان « دختران؛ حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار »

همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر مراسم بزرگداشتی با عنوان « دختران؛ حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار » در خانه سلامت دختران و ندای مهر یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همزمان با ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر مراسم بزرگداشتی با عنوان « دختران؛ حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار » در خانه سلامت دختران و ندای مهر یزد برگزار شد.

جمال پایه دار، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به همه؛ بویژه دختران جامعه هدف بهزیستی، عنوان کرد : مراکز ندای مهر و خانه سلامت با هدف شناسایی و جذب و توانمندسازی دختران در معرض آسیب اجتماعی فعالیت می نمایند.

وی در ادامه افزود : مراکز مذکور به صورت خیریه ای و غیردولتی اداره می شوند و به دختران بالای 12 سالی که بنا به هر دلیل و بر اثر یک سری مشکلاتی که در خانواده دچار می شوند خدمات غیراقامتی ارائه  می دهند.

در ادامه سمانه سلیم پور؛ مسئول فنی مرکز ندای مهر عنوان کرد: این مرکز از آذرماه سال 96 شروع به کار کرده و در زمینه پذیرش دختران در معرض آسیب فعالیت می نماید و مراجعین از طریق خود معرف، مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، دادگستری و ... به این مرکز ارجاع می گردند.

وی ضمن تقدیر از تعدادی از خدمت گیرندگان مرکز؛ خاطرنشان کرد: مرکز ندای مهر دختران( ریحانه) با هدف کاهش آسیب های اجتماعی دختران در معرض آسیب اجتماعی و افزایش حضور در اجتماع با توانمند سازی مبتنی بر فرد، خانواده و اجتماعی در حال ارائه خدمات می باشد.

در پایان اعظم کاظمی؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به این که زن همیشه در هر جایی و با هر موقعیتی که قرار بگیرد نقش آفرین هست و این نعمتی است که خداوند در وجود زنان قرار داده و لطف و مرحمت را در حق زن کامل کرده است عنوان کرد: این خصوصیت انسان بودن، عاطفی بودن و بهره مندی از درک بالا و نمونه بارز آن هم وجود چنین مراکزی است که برای نگهداری و حمایت های روانی - اجتماعی و توانمندسازی از فرزندان در معرض آسیب در حال فعالیت هستند.

کاظمی در ادامه عنوان کرد : شما به عنوان افرادی که در این مراکز در حال فعالیت هستید کار بسی ارزشمند و قابل تقدیر را  انجام می دهید و انشالله که بتوانید خانواده هایی را بسازید که در ادامه مسیر زندگی با مشکل مواجه نشوند.

گفتنی است؛ در این مراسم از کارشناسان امور آسیب دیدگان اجتماعی و کارشناسان شاغل در خانه سلامت و ندای مهر و دختران توانمند شده این مراکز تقدیر به عمل آمد.

 

 

کد خبر 1065392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha