تعداد ۳۴ خانواده در استان یزد دارای ۴ معلول هستند

عطابخش با اشاره به آمار تعداد معلولان در استان یزد گفت: متاسفانه تعداد ۳۴ خانواده در استان یزد دارای ۴ معلول هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « علی محمد عطابخش» امروز در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد گفت: ما در زمینه پیشگیری از معلولیت طرح های مختلفی داریم و با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقدامات ما نیز تحت شعاع قرار گرفت.

 

مدیر کل بهزیستی استان یزد بیان کرد: غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران یکی از این طرح ها بود که بیش از 17 هزار و 500 نوزاد غربال شدند که 43 نوزاد با انواع اختلالات شناسایی شدند و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شد و بیش از 99 درصد از متولدین استان تحت پوشش قرار گرفتند.

 

وی افزود: پیشگیری از تنبلی چشم نیز از طرح های دیگر ما بود که 186 کودک دارای اختلال شناسایی شدند و راه های پیشگیری دنبال شد و در این راستا نیز در راستای اختلال ژنتیک گام هایی برداشته شدند که در 11 مرکز این اقدام دنبال شد.

 

عطابخش ادامه داد: طرح شناسایی خانواده های دارای 2، 3 و چهار معلول از جمله اقدامات ما بود که در استان 34 خانواده دارای بیش از 4 معلول و 94 خانواده دارای 3 معلول شناسایی شدند که برای این افراد 903 آزمایش ژنتیک انجام شده و بیش از 2 میلیارد تومان هزینه آن از طریق بهزیستی انجام شد.

 

مدیر کل بهزیستی یزد گفت: در دفتر مشاوره ما نیز در سال 99 بیش از 46 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شد و در کنار آن نیز در مرازک دولتی و غیر دولتی 38 هزار نفر خدمات دریافت کردند.

 

وی افزود: دفتر اعتیاد نیز از اقدامات دیگر ما بود که در سال 99 نیز دو مرکز آقایان در استان راه اندازی شد و در این راستا نیز مرکز اجتماع درمان مدار راه اندازی شد.

 

عطابخش ادامه داد: ما در استان بیش از 28 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که هدف ما پیشگیری و از افزایش این آمار و همچنین بازتوانی افراد معلول است.

کد خبر 1051654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha