حق و حقوق معلولان در جامعه به خوبی اجرا نمی شود

پارساییان با اشاره به بی توجهی دستگاه های اداری به قوانین مربوط به معلولان گفت: متاسفانه حق و حقوق معلولان در جامعه به خوبی اجرا نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدرضا پارساییان» پیش از ظهر امروز در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد با اشاره به مشکلات این حوزه در استان گفت: ما تا سال 83 هیچ سندی در خصوص افراد دارای معلولیت نداشتیم و گرچه به صورت نادر و جزئی مسائل مطرح می شد اما متن اصلی حقوقی در این سال با پیگیری تشکل ها مصوب شد که با عنوان قانون جامع حمایت از معلولان ایجاد شد.

 

وی افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در هر جامعه ای بسته به شرایط آن حدود 5 تا 10 درصد با معلولیت دست و پنجه نرم می کنند که 5 درصد از انها نیازمند خدمات ویژه هستند و با توجه به این که معلولان به عنوان بخشی از جامعه نیازمندان حمایت هستند ما معتقدیم که باید حقوق این افراد در جامعه تامین شود.

 

نماینده جامعه نابینایان استان یزد بیان کرد: عدم تخصیص بودجه کامل به عنوان یکی از مشکلات است که صورت گرفته است و متاسفانه ما را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

 

پارساییان تصریح کرد: ما معتقدیم که معلولان دارای حق و حقوقی دارند که متاسفانه اجرایی نمی شود و اگر اجرا شود از ان به عنوان همیاری ارائه می کنند در صورتی که باید حق معلولان به صورت کامل ارائه شود.

 

وی گفت: دستگاه های دولتی مکلف هستند که مساله معلولان را به عنوان حق شهروندی رعایت کنند.

 

مجتبی کریمی نماینده انجمن ضایعه نخاعی استان یزد نیز در این نشست گفت: متاسفانه در زمینه مناسب سازی شاهد کمبود کارها هستیم و در بسیاری از ادارات این کمبودها زیاد حس می شود.

 

نماینده انجمن ضایعه نخاعی استان یزد بیان کرد: حدودا در استان 620 نفر معلول تحت پوشش داریم که یک سری خدمات مستمر دریافت می کنند و در کنار آن نیز خدمات دیگری ارائه می شود.

کد خبر 1053254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha