ارزش شما نزد خداوند به میزان معرفت شما است

استاد حوزه علمیه گفت: ارزش شما نزد خداوند به میزان معرفت شما است، اگر به آیات قرآن عمل کنید به شما بشارت اجر عظیم و ویژه را می دهد.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها به سخنرانی پرداخته و گفت: رفتار، اخلاق و عبادات پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) افراد آماده را عاشق تحصیل معرفت می کرد تا جایی‌که بسیاری از چهره‌های عاشق معرفت از شهرهای دور و نزدیک سفرهای طولانی می‌کردند که خدمت رسول خدا(ص) و اهل‌بیت(ع) برسند و کسب معرفت کنند.

وی افزود: در روایات است که ائمه(ع) می‌فرمایند کسی که در راه تحصیل معرفت حرکت کند و در این مسیر بمیرد او همچون خود شهید است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: آن‌قدر مسئله کسب معرفت ارزش و اهمیت دارد که امام حسین(ع) می‌فرماینپ در دستگاه خدا نیکی به‌اندازه‌ معرفت انسان است، که درهای خیر را در دنیا و درهای بهشت را در آخرت به روی انسان باز می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ارزش شما نزد خداوند به میزان معرفت شما است، عنوان کرد: قرآن به شما معرفت می‌دهد که راه استوار را بشناسید وقتی به آن عمل کنید به شما بشارت اجر عظیم و ویژه را می دهد.

وی ادامه داد: آن مقدار از قرآن که با مسئولیت ما ارتباط دارد را باید عمل کنیم که به این اجر عظیم برسیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن کریم می‌فرماید امانت را به صاحبان آن پس بدهید، نماز اقامه کنید، دروغ نگویید، تهمت نزنید، شهوت خود را در مسیر حرام قرار ندهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: قرآن برای همه مردم است اما هرکس بخشی از آن را موظف است انجام بدهد.

وی عنوان کرد: با دیگران برخورد بد نکنید، موعظه با مردم باید با محبت باشد توهین، فحاشی و سرزنش به بندگان خدا حتی گناهکاران جایز نیست.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: آبروی مردم بسیار مهم است نباید آن را ببرید، خود را محاسبه کنیم تا چه میزان به اخلاق انبیا نزدیک هستیم، خلوت با نامحرم حرام است حتی اگر کاری انجام ندهید، در زندگی عصبانی نشوید که انسان را به بدزبانی می‌کشاند پیامبر(ص) می‌فرماید غضب جرقه‌ای از آتش جهنم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه به مردم آسان بگیرید که خداوند در قیامت به شما آسان بگیرد، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران قوانین آسان بگیرند اجازه بدهید مشکل مردم حل شود، سخت‌گیری‌ها به مردم در قیامت به سخت‌گیری علیه شما تبدیل می‌شود، از عالمان ربانی استفاده کنید که طبق قرآن و روایات قوانین را آسان وضع کنند. شورای نگهبان اشتباه شما را می‌گیرد آن‌ها نمی‌توانند قانون شما را آسان کنند، برای شما که سخت گرفتید حسابرسی قیامت سخت خواهد بود.

 

 

کد خبر 1053255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha