گروه‌های جهادی در کرونا به کمک ما آمدند/  زمینی برای جابه‌جایی ندامتگاه خورین به تایید کارشناسان نرسیده است

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با ذکر این نکته که گروه های جهادی در کرونا به کمک ما آمدند، گفت: زمینی در ورامین برای جابه‌جایی ندامتگاه خورین به تایید کارشناسان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، پیش از ظهر امروز و  در جریان بازدید امام جمعه موقت ورامین از ندامتگاه خورین صیدمراد نصیریان مدیر ندامتگاه گفت: محور کار ما اصلاح و تربیت افراد خطاکار است و در این رابطه یک سالن فرهنگی راه اندازی شده است و آموزش های فرهنگی و دینی در آن ارائه می گردد.
وی در خصوص وضعیت بهداشتی خصوصا در ایام کرونا نیز اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشه شده در ایام کرونا و کمک از روحانیون گروه های جهادی تا کنون توانسته ایم بدون فوتی در زمینه کرونا این وضعیت را پشت سر بگذاریم و لازم است بدانید زندانی های شهر ورامین آمار پایینی را دارا می باشند و بیشتر زندانیان از شهرهای اطراف و اتباع می باشند.
نصیریان با اشاره به کمبود فضای فعلی این ندامتگاه و تهیه زمین در این رابطه بیان کرد: زمینی در جواد آباد مشخص شده بود اما کارشناسان بخاطر بُعدِ مصافت آنرا رد کرد و اکنون نیز زمینی در جاده حرم تا حرم پیشنهاد شده است که منتظر جواب هستیم.
مدیر ندامتگاه خورین به جمعیت بالای این ندامتگاه در حال حاضر اشاره کرد و گفت: سالن ملاقات سه گانه ویژه ای برای خانواده های زندانیان آماده شده ودر حال استفاده می باشد که ظرفیت بالای زندانی در این ندامتگاه تا حدودی برای ما مشکل ساز شده است.
نصیریان سالن های متعدد اشتغال را یکی از کارهای بزرگ برای حمایت از زندانیان و خانواده های ایشان ذکر کرد و تصریح کرد: اشتغال زندانیان را بطور جدی پیگیری کرده ایم و نهصد نفر در حال مشغول کار در این ندامتگاه می باشند، و حقوق دریافت می‌کنند که در این رابطه به خانواده های خود کمک می کنند و بطور نمونه یکی از پیمانکاران جهت کارهای انجام شده 70 میلیون تومان به حساب خود زندانیان جهت اشتغال واریز کرده و زندان وسایل و امکانات آنرا برای اشتغال ایجاد کرده است.
وی در پایان ایجاد شورای حل اختلاف جهت کاهش جرائم وصلح و سازش شاکیان و زندانیان را مثبت ارزیابی کرد و ایجاد شبکه دادرسی الکترونیک که در آن متهم در دادگاه مجازی با قاضی و شکات خود دفاعیات را ارائه میدهد را یکی از اقدامات بزرگ قوه قضائیه جهت کاهش تردد و کنترل بیماری کرونا دانست.

کد خبر 1053295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha