طاعت خداوند زینت عمر انسان است/رمضان تمرین تداوم بندگی است

حجت الاسلام کفیل گفت: از خدا می خواهیم که همه وقت ما مملو از عبادت باشد به تعبیری همه عمر عبادت باشد.

 حجت الاسلام محمدصادق کفیل، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه طاعت  واقعی از نگاه امام سجاد علیه السلام گفت: همه ما در بحث زمان از یکدیگر سوال می‌کنیم که اوقات چطور گذشت آیا خوب گذشت؟ اما امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه زینت اوقات را اطاعت از پروردگار عالم می دانند. ما نیز از پروردگار عالم مسئلت می کنیم که وقت ما زینت داشته باشد و این زینت با اطاعت او میسر می شود که اگر چنین شود زمان برای انسان ارزش پیدا میکند.

 

 وی افزود: از خدا می خواهیم که همه وقت ما مملو از عبادت باشد به تعبیری همه عمر عبادت باشد که اگر این طور شد انسان در روز ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد و در شب آن همچون اهل خشوع و عبادت مشغول عشق بازی با پروردگار عالم می شود.

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه  تصریح کرد: انسانی می تواند چنین گام‌هایی را بردارد که رشد را در عبادت ببینند و از خداوند متعال باید مسئلت کنیم  روز و شبی که بر ما می گذرد در روز قیامت بر علیه ما شهادت ندهد که عمرمان را به غفلت گذراندیم.بدترین چیز این است که زمان علیه انسان شهادت بدهد  از من استفاده نکرد و اهل غفلت بود غافل کسی است که تابع هوای نفس است.

 

 وی خاطرنشان کرد: امام سجاد علیه السلام در ادامه دعای ۴۴ صحیفه سجادیه می فرماید   مهمتر از خواسته‌های پیشین این است که خداوند آنچه را در ماه رمضان  طلب کردیم در سایر ماه‌های سال نیز به ما عنایت کند در واقع ما در ماه مبارک رمضان بیداری سحر را می چشیم تا همه سحر های زندگیمان بیدار باشیم روزه میگیریم تا این روزه گرفتن در ادامه عمر و زندگی ما استمرار داشته باشد و به نوعی پیوند و ارتباط ما با خداوند متعال پس از ماه مبارک رمضان دائمی و مامانا پایدار بماند.

 

 

کد خبر 1053320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha