شب قدر از خدا عزم و اراده ترک گناه را بخواهیم

مفسر قرآن کریم گفت: خوب شدن محال نیست اراده می‌خواهد شب قدر از خدا عزم و اراده ترک گناه را بخواهیم.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در رسانه ملی به سخنرانی پرداخته و گفت: روز قیامت همه اعضاء وجود شخص گنهکار علیه او شهادت می‌دهند.

وی افزود: روز قیامت نامه عمل انسان مؤمن به دست‌ راست او داده می‌شود او فریاد می‌زند که بیایید نامه مرا بخوانید من می‌دانستم که چنین روزی در پیش دارم پس اکنون زندگی من همراه با شادی است اما گناهکار می‌گوید کاش نامه عمل مرا دست من نمی‌دادند و من زنده نمی‌شدم من در دنیا ثروت و حکومت داشتم اما الان هیچ ذخیره‌ای ندارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه هزار آیه قرآن درباره قیامت است، عنوان کرد: خوب شدن محال نیست اراده می‌خواهد شب قدر از خدا عزم و اراده ترک گناه را بخواهیم.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کسب مال حلال خیر است اما علاقه شدید به آن خوب نیست که انسان برای آن دچار حرام شود، اظهار کرد: وقتی شیطان آدم را وسوسه کرد و از آن درخت خورد در پاسخ سوال خدا که چرا خوردی گفت عزم نداشتم، شب قدر از خدا بخواهیم اراده قوی به ما بدهد که گناه نکنیم.

وی با بیان اینکه امروز دین‌فروشی و آبروریزی راحت شده‌ است، ابراز کرد: حتی برخی افراد انقلابی و خواص هم دچار آن شده‌اند بسیار در نگاه و حرف خود دقت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: نماز خود را با خشوع بخوانید، زکات بدهید، شهوت خود را کنترل کنید، به جمهوری اسلامی خیانت نکنید، هوس‌رانی نکنید، مسجد، اشک بر اهل بیت(ع) و نماز شب خود را ترک نکنید، فاصله‌های خود را با آیات بهشتی اندازه بزنیم.

مفسر قرآن کریم با اشاره به بخشی از مناجات امیرمؤمنان امام(ع) گفت: حضرت می‌فرمایند خدایا مرا امان ده از روزی‌ که مال و اولاد به درد من نمی‌خورد، به من امان بده از روزی‌ که گناهکار دو دست خود را گاز می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فکر گناه انسان را به گناه وا می‌دارد، ابراز کرد: حتی فکر گناه را از ذهن خود پاک کنید.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه شما شیعیان امت پیامبر(ص) هستید برای این‌که بخشیده شوید دیگران را ببخشید بخیل نباشید، گفت: در قرآن آمده‌ است که اگر دوست دارید خدا شما را ببخشد دیگران را ببخشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: شب‌های قدر دیگران را دعا کنید تا در حق شما دعا شود، در عبادت خود دیگران را اذیت نکنید، ما سحرخوانی نداریم مناجات‌ها تکی داریم بدون اینکه در آن مردم آزاری وجود داشته باشد، از خدا بخواهیم اراده ما را برای ترک گناه قوی کند.
 

 

کد خبر 1053322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha