شیوه جدید سطح بندی مقالات علمی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

دهقانی گفت: پایگاه استنادی جهان اسلام برای کیفی سازی و پوشش بهینه نشریات معتبر علمی، شیوه جدیدی برای سطح بندی و نمایه سازی نشریات طراحی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد جواد دهقانی»، امروز (دوشنبه 13 اردیبهشت) در نشست مشترک وبینار امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها، مرکز منطقه‌ای اطلاع ‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: تبدیل مرکز منطقه ای به پایگاه تامین منابع اطلاعاتی مورد نیاز کشور اهمیت بسزایی دارد.

رئیس مرکز منطقه ای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: این اقدام موجب نظام مند کردن هزینه های کشور در رابطه با تامین و خرید    پایگاه های اطلاعاتی بین المللی می شود.

وی اضافه کرد: ثبت نشریات علمی و ارزش گذاری نشریات، دانشگاه ها و دانشمندان در سطح منطقه و جهان اسلام از اولویت های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است و از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارزیابی و رتبه بندی نشریات علمی این وزارت به مرکز استنادی علوم جهان اسلام واگذار شده است.

دهقانی تاکید کرد: هدف از این ارزیابی که سالانه بر اساس اطلاعات کمی و کیفی نشریات علمی انجام می شود، ارتقای کیفیت نشریات بر اساس استاندارهای مطرح ملی و بین المللی است و پایگاه استنادی جهان اسلام برای کیفی سازی و پوشش بهینه نشریات معتبر علمی، شیوه جدیدی برای سطح بندی و نمایه سازی نشریات طراحی کرده است.

وی ادامه داد: در این شیوه، نشریات نمایه شده در پایگاه استنادی جهان اسلام بر اساس معیارهای ارزیابی ساختاری، محتوایی و مبتنی بر داده های علم سنجی در سه مجموعه متفاوت شامل «نشریات اولیه»، «نشریات لیست انتظار» و «نشریات هسته»به آدرس  https://jcr.isc.gov.ir/main.aspx نمایه خواهند شد.

دهقانی اعلام کرد: سامانه Digital Object Recognizer (DOR) از این محصولات جدید است که یک کد منحصر به فرد و چیزی شبیه اثر انگشت است و به صورت بین المللی برای هر مقاله ای که در یک ژورنال یا یک کنفرانس، کتاب، پایان نامه، نرم افزار و غیره نمایش داده می شود، تعیین می شود.

کد خبر 1053325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha