گسترش شبکه فیبر نوری تاثیر مثبتی در ارتقای کیفیت ارتباطات شهر دارد

رجائیان گفت:با افزودن ۲۴ کیلومتر به شبکه فیبر نوری و توسعه آن در مناطق گوناگون طی سال ۱۳۹۹، میزان پوشش این شبکه توسعه مناسبی پیدا کرد که این امر به‌ عنوان یک زیرساخت ارتباطی جدید و کارآمد، تأثیر مثبتی در ارتقای کیفیت ارتباطات شهر دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدجواد رجائیان» امروز(۱۳ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع) گفت: با افزودن ۲۴ کیلومتر به شبکه فیبر نوری و توسعه آن در مناطق گوناگون طی سال ۱۳۹۹، میزان پوشش این شبکه توسعه مناسبی پیدا کرد که این امر به‌ عنوان یک زیرساخت ارتباطی جدید و کارآمد، تأثیر مثبتی در ارتقای کیفیت ارتباطات شهر دارد.

 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با اشاره به برخی از نقاطی که طی سال گذشته به شبکه فیبر نوری شهر متصل شدند، افزود: اتصال ۱۱ ایستگاه اتوبوس BRT، دوازده دوربین نظارت تصویری، ثبت تخلف و تابلو VMS و نیز ۱۴ ساختمان زیرمجموعه شهرداری به شبکه فیبر نوری ازجمله اقداماتی بوده که در این راستا انجام‌شده است.

 

وی دستاوردهای گوناگونی در خصوص توسعه این شبکه برشمرد و گفت: علاوه بر ایجاد و افزایش کیفیت ارتباط و انتقال داده‌ها برای ارائه خدمات شهری، امکان تداوم ارائه سرویس‌های شهرداری در شرایط بروز بحران احتمالی در مرکز داده اصلی شهرداری از کارکردهای دیگر توسعه فیبر نوری در شهر است.

 

رجائیان با اشاره به مزایای اقتصادی و درآمدزایی توسعه شبکه فیبر نوری برای شهرداری، افزود: امکان بهره‌گیری از این زیرساخت به‌عنوان مولد درآمدزایی برای شهرداری از طریق ارائه سرویس‌های مخابراتی به بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و سایر نهادها از این طریق وجود دارد که می‌تواند بودجه لازم برای ارائه خدمات بیشتر به شهروندان را فراهم آورد.

 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش کیفیت و گستردگی در این حوزه از امور موردتوجه این سازمان بوده است که می‌تواند کیفیت ارائه خدمات را ارتقا داده و به‌ عنوان راهکار برخی چالش‌ها مورداستفاده قرار گیرد، چنانچه با استفاده از شبکه فیبر نوری، نیاز به احداث دکل‌های ارتباطی متعدد در سطح شهر که موجب برخی نگرانی‌ها و نارضایتی‌های عمومی می‌شود، احساس شود، این میزان کاهش خواهد یافت.

کد خبر 1053348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha