باید مشکلات را شناسایی و برای رفع آنها راهکارهای علمی پیشنهاد بدهیم

خدابنده گفت:باید در دستگاه تعلیم و تربیت مسائل و مشکلات را شناسایی نمود و برای حل آنها راهکارهایی با توجه به واقعیات جامعه، امکانات، اختیارات و منابع انسانی و مادی موجود راهکارهای علمی و عملیاتی پیشنهاد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۱۳ اردیبهشت) در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) و شهید مطهری و گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: همکاران ما در یک سال گذشته و به ویژه در شرایط سخت کرونایی زحمات فراوانی کشیدند و جلوه های ناب زیادی را خلق نمودند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت پژوهش برای یافتن راه حل های علمی و عملی در مسیر توسعه، خاطرنشان کرد: باید در دستگاه تعلیم و تربیت مسائل و مشکلات را شناسایی نمود و برای حل آنها راهکارهایی با توجه به واقعیات جامعه، امکانات، اختیارات و منابع انسانی و مادی موجود راهکارهای علمی و عملیاتی پیشنهاد داد.

 

خدابنده با تاکید بر بکارگیری افراد علاقه مند به پژوهش و خلاق در دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: آموزش و پرورش استان با توجه به گستردگی و الزام قانونی و چالش های پیش رو یک درصد از منابع خود را به بحث پژوهش اختصاص داده است و ما نیز تلاش می کنیم به عنوان یک سازمان پویا و یادگیرنده از پیشنهادهای پژوهشی بهره بگیریم.

 

در ابتدای جلسه «محمد ملاکی» با بیان اینکه در تعیین اولویت های پژوهشی دو گام اساسی را دنبال نموده ایم، گفت: در گام نخست به تحلیل وضعیت موجود استان در دو بُعد "آموزشی" و "پرورشی و مهارتی" پرداخته ایم.

 

رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در بْعد آموزشی در حال حاضر سه هزار و ۶۵٢ پایان نامه کارشناسی ارشد، ١١٨ رساله دکتری، یک هزار و ٧۶٩ طرح اقدام پژوهی و ٢٢۵ طرح پژوهشی منابع علمی قابل توجهی هستند که نیازمند کاربست می باشند، افزود: در گام دوم به منظور در نظر گرفتن اصول اساسی دستیابی به اهداف، تمرکز بر نیازمحوری، دستیابی به الگو و مدل مفهومی و مشارکت تمام افراد نخبه سازمانی را مد نظر قرار داده ایم.

کد خبر 1053358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha