برگزاری برنامه های  قرآنی و دینی در مسجد روستای کهکدان ملایر توسط کانون شهید مفتح

حجت الاسلام داوری گفت:برنامه های قرآنی و دینی با رعایت پروتکل ها و با جمعیت محدود در مسجد روستای کهکدان ملایر توسط کانون شهید مفتح در ماه رمضان برگزار می شود.

«حجت الاسلام گل محمد داوری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: با توجه به ویروس منحوس کرونا و جلوگیری از تجمعات سعی کرده ایم برنامه های ماه رمضان را با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تعداد محدود در  مسجد روستا و به مدت زمان کمی در روز  داشته باشیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید مفتح روستای کهکدان ملایر با بیان اینکه برنامه های جزء خوانی روزانه قرآن کریم نیز به صورت مجازی برای اعضای کانون در ماه رمضان  در حال انجام است افزود: سایر برنامه های قرآنی، دینی و اعتقادی مرتبط با ماه رمضان نیز در کانال های مرتبط با کانون در ماه رمضان بارگزاری می شود.

وی  با بیان اینکه ایشان خودشان به عنوان مشسئول کانون و امام جماعت روستا هستند گفت:  نماز جماعت را با تعداد محدود در این روستا در روزهای ماه رمضان برگزار می کنیم که در بین دو نماز نیز سخنرانی کوتاهی با بیان مسائل دینی و شرعی برای نمازگزاران داریم.

وی با  با اشاره به اجرای  طرح کمکهای مومنانه در ماه مبارک رمضان توسط خیرین و اعضای کانون گفت: در اولین روز از ماه مبارک رمضان با کمک یکی از خیرین 170 بسته معیشتی تهیه و بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

 حجت الاسلام داوری با بیان اینکه این بسته ها شامل، گوشت گرم، گوشت مرغ، برنج و .... بود افزود: برای هر کدام این بسته ها بیش از 200 هزار تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه  با همکاری خیران و اعضای کانون در حال جمع آوری کمکهای مومنانه برای خانواده های نیازمند تا پایان ماه رمضان هستیم گفت: قرار است توسط یکی از خیران طی روزهای آینده  تعدادی دیگری بسته معیشتی را در بین نیازمندان توزیع کنیم.

وی افزود:  سال گذشته نیز در ماه رمضان 160 بسته معیشتی از سوی کانون بین خانوادههای نیازمند توزیع شد.

وی گفت: این کانون  به عنوان یکی از کانون های فعال شهرستان است و در ایام کرونا نیز بیشتر این برنامه ها اجرا شده و در فضای مجازی نیز برنامه‌ها به خوبی دنبال شده است.

 وی با بیان اینکه از برنامه های ما از زمان شیوع کرونا  همکاری با  حوزه بهداشت و درمان نیز در راستای  شناسایی افراد کرونایی از غیر افرادکرونایی بود در  این طرح همکاری ما تا پایان کرونا با بهداشت روستا ادامه خواهد داشت تصریح کرد: همچنین گروه‌های جهادی فعالیت‌های مختلفی را در ایام کرونا در روستا داشته اند.

 وی یادآور شد: کانون شهید مفتح روستای کهکدان ملایر از سال 73 تاسیس شده و بیش از ۲۰۰ نفر عضو فعال دارد .

کد خبر 1053369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha