بافضیلت‌ ترین توسلات استغفار است/رمضان ماه تغییر و اصلاح

حجت الاسلام رزاقیگفت: در لیالی قدر تصمیم بگیریم اعمالمان را به سمت و سوی نیکی ببریم، زیاد دعا کنیم، فکر نکنیم از ما گذشت و گناهانمان زیاد است، باید آنقدر در بزنیم تا در به رویمان باز شود، بافضیلت‌ ترین توسلات استغفار است استغفار کنیم خداوند می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«عزیزالله رزاقی» شامگاه (۱۳اردیبهشت)در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در شب شهادت اول مظلوم عالم مولای متقیان حضرت امیرالمومنان (ع) در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ساری بیان کرد: شب قدر فرشتگان بر محضر امام حاضر و حی امام زمان (عج) حاضر می‌شوند، انتظار و دلخوشی ما امشب این است که ایشان نظری به ما کند، پس لازم است در این شب قدر دست نیاز به سمت پروردگار بی‌نیاز دراز کرده و برای سلامتی حضرت دعا کنیم چرا که اگر دعا کنیم از کرم حضرت به دور است که در حقمان دعا نکند.

رئیس شعبه دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه شب قدر شب بسیار باعظمتی است، ادامه داد: ما نمی‌توانیم درک کنیم (خیر من الف الشهر) چه مفهومی دارد، این شب از هزار ماه بهتر است، اعمال در این شب از نظر فضیلت و رشددهی انسان بالاتر است، شنیدید که اگر کسی یک آیه در ماه رمضان بخواند ثواب یک ختم قرآن به آن می‌دهند، حال این یک آیه در شب قدر مساوی با هزار ماه هر شب ختم قرآن است.

 

حجت الاسلام رزاقی تصریح کرد: شب قدر شب تقدیر امور و تعیین سرنوشت است، اگر انسان می‌خواهد در طول سال برایش خیر پیش بیاید در شب قدر از خدا بخواهد، شب بیست و یک ماه مبارک شب شهادت مولایمان هم است، اگر بخواهیم از فضائل ایشان سخن بگوییم بی‌شمار است، با وجود تمام تلاش دشمنان برای اینکه نام علی (ع) حذف شود و از دل مردم به بیرون بکشند، غافل از آنکه خدا وعده داد هر کسی ایمان آورد و عمل صالح انجام بدهد خدا مهر و محبتش را در دل بندگانش جای می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنان (ع) مصداق بارز عمل صالح و ایمان است، اهل شیعه، سنت و ادیان دیگر حتی مادی مسلکان در کتب بسیاری از فضائل ایشان سخن‌ها گفتند، این حضرت همواره تاکید داشتند که مردم دنبال عمل مقبول باشند و توجهشان روی مقدار عمل نباشد.

 

حجت الاسلام رزاقی با تاکید بر اینکه باید به‌دنبال عمل برگزیده باشیم تا خداوند قبول کند، ادامه داد: اگر یک عمل انسان در دوران زندگی‌اش پذیرفته شود خداوند بدنش را بر دوزخ حرام می‌کند، پس از یک روز روزه‌داری سر سفره افطاری از خدا می‌خواهیم که از ما قبول کند، باید تصمیم بگیریم از اهل بیت (ع) کمک بگیریم تا به توصیه‌های امیرالمومنان (ع) توجه کنیم.

 

وی این توصیه‌ها را برشمرد و گفت: اولا؛ تقوا پیشه کنیم، دوم؛ حرف را متغم (قول سدید) بزنیم، حق و واقعی باشد آل علی (ع) باشیم، سوم؛ دوری از حب دنیا، چهارم؛ ظلم ستیزی و یاری از مظلومان، پنجم؛ نظم در امور، ششم؛ یتیم‌نوازی و توجه به محرومین، هفتم؛ همسایه‌داری، هشتم؛ عمل به قرآن و انس با آن، نهم؛ اهمیت دادن به نماز که ستون دین است، دهم؛ حج از توصیه‌های امام علی (ع) است.

 

حجت الاسلام رزاقی، یادآور شد: ولایت‌مداری به‌خصوص در رکاب امام زمان (عج) بودن و ماندن وظیفه همه ما است، کسانی که امروز به این حضرت توجه نمی‌کنند بعد از ظهور مقابل حضرت قرار خواهند گرفت، سردار شهید سلیمانی یکی از سربازان مخلص مهدی (عج) بود و یکی از نشانه‌های دلدادگی را ولایت‌مداری و توجه به امام می‌دانست.

 

رئیس شعبه دیوان عالی کشور گفت: در روایت داریم همسرآزاری موجب می‌شود خداوند عبادت‌ها را نپذیرد و آتش دوزخ را بر آن شخص واجب کند، کسی که به والدین خود نگاه بد داشته باشد خدای متعال یکی از نمازهایش را قبول نمی‌کند، یکی از مکان‌های استجابت دعا کنار قبر پدر و مادر است، خروجی ما از ماه مبارک رمضان تغییر در رفتار باشد خوب است.

 

حجت الاسلام رزاقی اضافه کرد: در لیالی قدر تصمیم بگیریم اعمالمان را به سمت و سوی نیکی ببریم، زیاد دعا کنیم، فکر نکنیم از ما گذشت و گناهانمان زیاد است بلکه باید آنقدر در بزنیم تا در به رویمان باز شود، بافضیلت‌ ترین توسلات استغفار است استغفار کنیم خداوند می‌بخشد.

کد خبر 1053435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha