آغاز بررسی شکایت ۸۵ داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات شوراها

رییس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان خراسان شمالی از آغاز بررسی شکایت ۸۵ داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات شوراها در هیئت اجرایی و هیئت نظارت شهرهای استان خراسان شمالی خبر داد.

«علی جدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان در توضیح آخرین اقدامات هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان اظهار داشت: هیات از روز گذشته وارد بحث رسیدگی به شکایات افراد رد شده توسط هیات‌های شهرستانی استان خراسان شمالی شده است.

 

 

رییس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان خراسان شمالی بیان کرد: طبق قانون چهار روز زمان برای داوطلبان رد صلاحیت شده که اعتراض داشتند، تعیین شده بود و این زمان روز گذشته به پایان رسید و این اطمینان را به همه شهروندان می‌دهیم که با دقت و وسواس به تمامی شکایات و اعتراض‌ها رسیدگی خواهیم کرد و اگر اشتباهی صورت گرفته یا نقص مدرکی وجود داشته باشد با بررسی دقیق تر مرتفع خواهیم کرد.

 

 

جدی افزود: سلایق سیاسی مطمئنا در تایید یا عدم رد صلاحیت ها در نظر گرفته نخواهد شد و عدالت و بررسی دقیق مدارک  محور تصمیات خواهد بود.

 

 

رییس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: صلاحیت ۸۲ درصد از داوطلبان شورای اسلامی شهر های این استان در هیات های نظارت مورد تایید قرار گرفت.

 

 

جدی اظهارداشت : در مجموع صلاحیت ۵۷۴ نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی در ۲۴ شهر استان خراسان شمالی در هیات نظارت به تایید رسیده است.

 


وی تعداد داوطلبان شورای اسلامی شهرهای این استان را ۷۰۲ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۱ نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان نیز از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.

 


نماینده مردم شیروان در مجلس یازدهم اظهار داشت: در مجموع در بررسی ها، صلاحیت ۹۷ داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهرهای این استان در هیات های اجرایی و نظارت به تایید نرسید که سهم هیات های اجرایی ۴۳ و هیات های نظارت نیز ۵۴ نفر است.

 

 

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۶ درصد از این جمعیت در ۲۴ شهر و مابقی در روستاهای این استان سکونت دارند و در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

 

 

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ و روستا دارد  که انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شوراهای اسلامی روستا در خراسان شمالی هستند که از این تعداد دو هزار و ۲۵۰ نفر مرد و ۵۰ نفر زن هستند.

 

 

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1053454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha