تعالی جامعه بشری نیازمند مشی علوی

تعالی و رفع چالش های جامعه بشری برای سعادت و نیک بختی به مشی علوی و الگوپذیری از دریای عظیم معارف اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، الگوگیری و الگوپذیری برای پیشرفت فردی و اجتماعی ضرورت و راهبردی کارآمد است و اگر شخصیت های مورد توجه دارای شاخصه های اثبات شده رفتاری باشند آنگاه انتخاب و ادامه مسیر را بهتر و آسان تر می کند.

 

چهارده معصوم(ع) از جمله الگوهای مهم رفتاری هستند که از دریای عظیم معرفت بهره مند و نتایج نوع مدل رفتاری و مدیریتی آن ها اثبات شده و به همین منظور جامعه نیز مترقی خواهد شد.

 

عدالت محوری، خدامحوری و تقوا محوری حضرت علی(ع) در مدیریت فردی و اجتماعی او زبانزد بود و دستاوردهای زیادی را برای جامعه آن زمان داشته و امروز نیز توصیه های این مدیرعدالت محور در جهان مورد استفاده است.

 

تعالی و رفع چالش های جامعه بشری برای سعادت و نیک بختی به مشی علوی و الگوپذیری از دریای عظیم معارف اهل البیت(ع) است و اگر آنان که صدای خدمت به مردم را در انتخابات و سایر عرصه ها سر می دهند به این مقوله توجه داشته باشند شاید تعدادی از میدان رقابت به دلیل نداشتن ظرفیت لازم دور شوند و اگر در صحنه مدیریت باشند این مسند را به دیگران بسپارند.

 

*سبک زندگی علوی و راهبردهای آن

 

انسان بر اساس توصیه های حضرت علی(ع) نباید نسبت به اطراف خود و نیازهای جامعه بی تفاوت باشد و برای رفع مشکلات و چالش ها اقدام کرده و راهکار و برنامه ارائه دهد و از خودپسندی دوری کند.

 

سالروز شهادت حضرت علی(ع) فرصتی برای تبیین واقعیت های جامعه علوی و اسلامی می باشد تا با بهره گیری از چشمه جوشان توصیه های آن حضرت فرصت های زیادی را برای تعالی کشور و زمینه سازی فرج قطب عالم امکان فراهم کنیم.

 

 حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی»، کارشناس مذهبی و رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی اصفهان گفت: گره گشایی از مشکلات به مدل های مدیریتی علوی نیاز دارد.

 

وی افزود: توجه به هم نوعان، همدلی، گذشت، حاکمیت نظام عدالت و مواسات از جمله مولفه های مدیریت علوی است که مانع از فاصله طبغاتی و مشکلاتی از این قبیل می شود.

 

*عفو و گذشت مقوله ای برای تعادل جامعه

 

عفو و گذشت در کنار اجرای قاطعانه احکام در حکومت علوی همواره مورد توجه بود و مولود کعبه به ترویج این سنت توجه داشته و بر آن تاکید کرده است.

 

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» امام جمعه نجف آباد بر موضوع عفو و گذشت تاکید کرد و اظهارداشت: یکی از شاخصه های حضرت علی(ع) گذشت ایشان بود و در ماه مبارک رمضان نیز این موضوع مهم است.

 

وی ادامه داد: مکتب شیعه به فراگیری این دسته از مولفه های اخلاقی نیاز دارد و برای کسب رتبه های بالای زندگی و سعادت در دنیا و آخرت باید مکارم اخلاقی مثل گذشت و عفو در برابر ناملایمتی ها را بیاموزیم.

 

*کاهش دغدغه های اجتماعی در گرو مشی علوی

 

مشی علوی راهبردی اساسی و کارآمد برای تعالی زندگی فردی و اجتماعی است و بسیاری از دغدغه های اجتماعی امروز مثل طلاق، اعتیاد به مواد مخدر و فقر ناشی از بی توجهی به مشی علوی است چرا که در مدل مدیریتی حضرت علی(ع) همدلی و کمک به همدیگر و دستگیری از دیگران نهادینه شده و بیش از اینکه مانوری بشود و نهاد وسازمانی آن را هدایت کند خود افراد پیشتاز بوده و بی توجه به اطراف نیستند.

در امر  توانمندسازی جامعه و کمک به هم نوعان برای کاهش مشکلات اجتماعی همه نقش آفرینی می کنند و نمی گذارند برخی کاسب جریان شوند و منفعت آن ها در فروش مواد مخدر و گره اندازی در زندگی مردم باشد.

 

کد خبر 1053526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha