مولود محرم، شهید رمضان

بیست و یکم ماه مبارک رمضان، سالگرد عروج آسمانی سردار شهید ذبیح الله قریه میرزایی، فرمانده محور عملیاتی رمضان لشکر ۴۱ثارالله است؛ شهیدی که در وصیت نامه اش نوشت: شهادت من پاسخ به نداي هل من ناصر حسين بن علي(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ در محرم سال ۱۳۴۴ هجری شمسی در خانواده ای ساده و باصفا در جوار آستان امامزاده سیدعلی دیده به جهان گشود؛ نامش را«ذبیح الله» گذاشتند، انگار قربانی شدن در راه خدا از همان ابتدا در تقدیر این مولود محرم نوشته شده بود.

 

 

 

از چنان هوش و ذکاوتی برخوردار بود که در ۵ سالگی به مدرسه رفت و طی سه سال دوران دبستان را پشت سر گذاشت؛ پا را که از دبستان فراتر گذاشت به تدریج با مسجد جامع شهر انس گرفت و بعدها پایگاه فعالیت او و بسیاری از همرزمان شهیدش شد.

 


دوران راهنمایی را با موفقیت و معدل بالا به اتمام رساند و در رشته فرهنگ و ادب دبیرستان مشغول به تحصیل شد؛ دوره ای که به دلیل فعالیت های مذهبی مورد آزار و اذیت مدیر و معاون مدرسه قرار گرفت؛ سه سال اول دوران دبیرستان را درشهر راین و سال چهارم را در مدرسه سعادت کرمان با موفقیت به اتمام رساند و پس از اخذ دیپلم وارد سپاه پاسدارا ن شد.

 

 

شوق به جبهه ها، او را روانه میدان نبرد کرد؛ در عملیات فتح المبین با اصابت ترکش به سرش مجروح شده اما مجدد به جبهه بازگشت و در عملیات رمضان سال 61 ردای سرخ شهادت به تن کرد اما سالها مفوقدالجسد ماند تا اینکه پس از ۱۴ سال پیکر پاک و مطهرش در 27 رمضان سال 75 توسط گروه تفحص جستجو و در روز قدس طی مراسم باشکوهی تشییع و در گلزار شهدای راین به خاک سپرده شد. 

 

سردار شهید ذبیح الله قریه میرزایی در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: «شهادت من همچنين جواب به نداي هل من ناصر حسين بن علي(ع) است که در روز عاشورا سر داد و هنوز او سرور شهيدان حامي اسلام است و منتظر جواب از هر نسل و عصري مي باشد.

 

 

اسلام محتاج مردان با ايمان، سلحشور، خون و قيام در تمام ادوار تاريخ مي باشد. از اين رو بر خود واجب شرعي ديدم که با همرزمانم و برادران پاسدار جان برکفم در صحنه تاريخ ساز نبرد حق عليه باطل شرکت کنم و مي دانم که انتخاب چنين راهي لازمه اش جانفشاني و خون دادن است و من خود مي دانم که نهال نوجوان انقلاب اسلامي احتياج به آبياري خون دارد و خون خود را به اسلام عزيز در راه خدا اهداء کردم.»

 

 

 

جمعی از بسیجیان راین، ۱۴ اردیبهشت، مصادف با ۲۱ ماه مبارک رمضان با حضور بر مزار سردار شهید ذبیح الله قریه میرزایی، فرمانده محور عملیاتی رمضان لشکر ۴۱ثارالله ضمن گلباران مزار مطهرش، یاد و خاطره آن شهید والامقام را گرامی داشتند. 

 

 

طبخ و توزیع یک هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان محدوده پایگاه توسط بسیجیان پایگاه سردار شهید قریه میرزایی از جمله اقدامات انجام شده به مناسبت سالگرد شهادت آن شهید عزیز است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1053559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha