اولین کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) دی ماه در بهشهر برگزار می شود

فلاح از برگزاری اولین کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) دی ماه در بهشهر خبر داد و گفت: این همایش ۳۰ دی ماه در بهشهر برگزار می شود.

«مسعود فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: اولین کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) در بهشهر با هدف صیانت از میراث معنوی بزرگان و فرزانگان مازندران، بهره گیری از معارف و اندیشه های این عارف بزرگ و احیا و نشر آثار و دیدگاه این دانشمند بزرگ برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر افزود: با توجه به فراخوان اعلام شده برای همایش، محورهای همایش شامل زهد ، پارسایی و ساده زیستی در سیره علمی آیت الله کوهستانی، نقش آیت الله کوهستانی (ره) در فرهنگ عمومی ، توحید ،خداباوری و ولایتمداری در سیره عملی آیت الله کوهستانی(ره)، زمان شناسی ، آگاهی اجتماعی و سیاسی آیت الله کوهستانی(ره)، آیت الله کوهستانی(ره) از منظر بزرگان ، کرامات ،حالات عرفانی و جلوه های رضا و تسلیم در سیره آیت الله کوهستانی(ره)، سیره عملی آیت الله کوهستانی(ره) و مدیریت حوزه علمیه و طلبه پروری ، آراء و نظرات فقهی، فلسفی و عرفانی آیت الله کوهستانی(ره) است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده و فعالیت کمیته های مختلف همایش خاطر نشان کرد: مقدمات کار توسط اعضاء همایش فراهم شده و اکنون  در ادامه کار باید با توجه به شخصیت والای آیت الله کوهستانی(ره)، فضای همایش در خور شأن و منزلت این دانشمند و عالم بزرگ برگزار شود.

 

فلاح همچنین از دیدار اعضای ستاد اولین کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) با عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در روزهای گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این دیدار در راستای برگزاری همایش ملی آیت الله کوهستانی ( ره ) تبادل نظر شد و بر تسریع در برنامه ریزی ها و وظایف کمیته های مختلف تاکید شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در این دیدار با توجه به جایگاه آیت الله کوهستانی ( ره) برگزاری اولین کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) به عنوان یک رخداد بزرگ قلمداد شد که تلاش دارد تا به لطف خدا و حضور شخصیت های برجسته و مراجع و علما به نحو شایسته برگزار و شخصیت برجسته این عالم بزرگوار به آحاد مختلف جامعه شناسانده شود.

 

وی گفت:همچنین در این نشست بر چگونگی تالیف کتاب چهل گفتار آیت الله کوهستانی ( ره) و تهیه فیلم مستند زندگینامه ایشان تبادل نظر شد.

 

فلاح از برگزاری اولین کنگره ملی آیت الله کوهستانی(ره) دی ماه در بهشهر خبر داد و یادآور شد: این همایش 30 دی ماه در بهشهر برگزار می شود.

کد خبر 1053573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha