ترویج پرداخت زکات در جامعه نیازمند فرهنگسازی است

حجت‌الاسلام رستمی گفت: مهمترین و اولین گام در ترویج و اشاعه فریضه زکات در جامعه امر فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عابدین رستمی امام جمعه شهرستان قروه در جلسه شورای زکات این شهرستان، ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات و عرض تسلیت بابت شهادت امام علی(ع) و عرض تبریک بابت روز معلم، به خاصیت‌های زکات اشاره کرد و گفت: در روزهایی که مردم و جامعه از نظر شرایط اقتصادی و معیشتی در مخاطره هستند ارزش زکات روز به روز از اهمیت والایی برخوردار می‌شود و در چنین شرایطی باید راهکارهای مناسب را برای افزایش جمع‌آوری زکات در نظر گرفت.


وی افزود: باید به گونه‌ای زکات را در جامعه نهادینه کنیم که مردم داوطلبانه در این موضوع مشارکت کنند.

 

وی با بیان اینکه مهمترین و اولین گام در ترویج و اشاعه فریضه زکات در جامعه امر فرهنگ‌سازی است، افزود: اگر زکات به موقع پرداخت شود نیازمندی در جامعه نخواهیم داشت.

 

اسماعیل صادقی دبیر شورای زکات شهرستان قروه نیز در این جلسه گزارشی را از عملکرد شورای زکات و میزان جمع‌آوری زکات در سال گذشته ارائه کرد و گفت: طبق این گزارش در سال گذشته به میزان بیش از ۶ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است.

 

وی افزود: بیش از یک میلیارد تومان از زکات سال قبل، زکات فطریه بود که نسبت به سال‌های قبل رشد چهار برابری را داشته است.

 

وی عنوان کرد:۹۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده سال گذشته، هزینه نیازمندان و مستمندان تحت پوشش‌های نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و غیره شد و ۱۰ درصد آن نیز هزینه عام‌المنفعه شده است.

کد خبر 1053578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha