۵۲ میلیارد ریال سهم در تالار بورس خراسان جنوبی مورد داد و ستد قرار گرفت

مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین ماه سه میلیون و ۲۶۰هزار و ۷۷۶ سهم به ارزش۵۲ میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد داد و ستد قرار گرفت.

«سعید هریوندی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین ماه سه میلیون و 260 هزار و 776 سهم به ارزش52 میلیارد ریال در تالار بورس خراسان جنوبی مورد داد و ستد قرار گرفت.

 

مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه شاخص بورس در پایان فروردین ماه به یک میلیون و 219 هزار و 589 واحد رسید، ادامه داد: این موضوع در مقایسه با پایان اسفند ماه هفت درصد کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه طی سال 1399 تعداد 453 میلیون و 104 هزار و 359 سهم به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال در تالار بورس استان مورد دادو ستد قرار گرفت، افزود: این آمار در مقایسه با سال 1398 از نظر حجم معاملات 57 درصد کاهش ولی به لحاظ مبلغ معاملات 47 درصد رشد داشته است.

 

هریوندی در ادامه بیان کرد: در سال 1399 تعداد 341 هزار و 396 کد معاملاتی جدید در استان افتتاح شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی معادل یک هزار و 42 درصد داشته است. 

 

مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار نفر ساعت کلاس و کارگاه آموزشی به صورت مجازی و رایگان توسط بورس استان برگزار شده است، گفت: از مجموع معاملات انجام شده در سال گذشته در استان 44 درصد آن مربوط به خرید سهام و 56 درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است.

 

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاظر 33 کارگزاری شامل تالار اختصاصی، شعبه، دفتر پذیرش ونمایندگی در سطح استان در حال فعالیت هستند.             

کد خبر 1053701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha