بخش اعظمی از نقش هدایت‌گری جامعه و نسل جوان بر عهده معلمان است

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اينکه بخش اعظمی از نقش هدایت‌گری جامعه و نسل جوان بر عهده معلمان است گفت: معلمان باید در جهت هدایت نسل جوان و نوجوان میهن اسلامی، تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت) در نشست با مدیر و تعدادی از کارکنان حوزه ستادی آموزش و پرورش اندیمشک که به مناسبت هفته معلم برگزار شد اظهار کرد: معلمان در عرصه‌های مختلفی از جمله تعلیم، تربیت و فرهنگ تلاش بسیار زیادی می‌کنند.

 

امام جمعه اندیمشک افزود: همان‌طوری که پدران حق حیات مادی بر گردن انسان‌ها دارند، معلمان نیز حق حیات معنوی بر گردن بشر دارند.

 

وی اذعان کرد: معلمان متولیان فکری و فرهنگی جامعه هستند و باید در جهت هدایت نسل جوان و نوجوان میهن اسلامی، تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در آموزش و پرورش، اخلاق و تربیت در کنار مسائل آموزشی به عنوان مسائل مهمی به حساب می‌آيند تصریح کرد: ثواب هدایت یک جوان و دانش‌آموز از عبادت هم بالاتر است.

 

وی با اشاره به اینکه هدایت صحیح نقش والایی در رشد انسان‌ها دارد عنوان کرد: بخش اعظمی از نقش هدایت‌گری جامعه و نسل جوان بر عهده معلمان است.

 

«روح‌الله صادقی» نیز بیان کرد: مجموعه آموزش و پرورش اندیمشک با حدود ۱۰۰ هزار نفر دانش‌آموز و خانواده‌های آنها در تعامل است که خوشبختانه تعامل و همکاری متقابل خوبی هم با یکدیگر دارند.

 

مدیر آموزش و پرورش اندیمشک ادامه داد: شرایط کرونا به سمتی پیش رفت که آموزش، تعلیم و تربیت دگرگون شد، قالب‌ها تغییر پیدا کردند و نیاز همکاری اولیا و مجموعه آموزش و پرورش بیشتر از گذشته خود را نشان داد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مجازی و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین باعث شده تا خانواده‌های دانش‌آموزان به خوبی سختی کار معلمان را لمس و حس کنند یاد آور شد: انجمن اولیا از ارکان مدارس است که در حال حاضر همکاری این انجمن با مدارس و مجموعه آموزش و پرورش، در بحث تعلیم و تربیت تاثیرگذار بوده است.

 

کد خبر 1053741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha