مدیران از همه توان برای مشارکت حداکثری در انتخابات استفاده کنند

ملانوری گفت: مدیران باید از همه توان خود برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌ رو استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۱۵ اردیبهشت) در شورای اداری استان اظهار کرد: محور برنامه‌های مدیریت اجرایی استان شعار سال و حرکت و برنامه‌ریزی‌ها بر مسیر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه عملیاتی یک ساله بر محور شعار سال داشته باشند، گفت: در بدو ورود به استان نیز شعار «تدبیر، تلاش و توسعه» انتخاب شد و برای تحقق شعال امسال نیز چاره ای جز تدبیر و تلاش نداریم تا به توسعه همه‌جانبه و متوازن در استان برسیم.

 

وی بر ضرورت پیوست فرهنگی در اقدامات اجرایی و توسعه‌ای استان تأکید کرد و افزود: باید به مسائل و آسیب‌های جامعه نیز توجه جدی داشته باشیم.

 

ملانوری به طرح مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که تاکنون دسترسی به اینترنت نداشته‌اند، در شرایط فعلی کرونایی ناگریز به استفاده از آن برای تحصیل هستند و این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که برای آسیب‌های اجتماعی این موضوع پس از کرونا هیچ راهکاری نداریم.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مدیریت صنعت، ‌معدن، انرژی، تعلیم و تربیت، بهداشت ‌و سلامت و سایر حوزه‌ها بدون پیوست فرهنگی محقق نمی‌شود.

 

وی  در ادامه با اشاره به اینکه در بعضی از معلولیت‌ها رتبه اول کشور را داریم چون در حوزه پیشگیری مداخلات جدی انجام نشده است، گفت: باید سند جامع پیشگیری از معلولیت سریعتر تدوین شود.

 

ملانوری خطاب به مدیران با بیان اینکه هیچ موضوع کاری و اجرایی به جز مباحث امنیتی محرمانه نیست و باید از ظرفیت رسانه‌های استان برای اطلاع‌رسانی استفاده شود، افزود: در بحث منابع آبی تا قبل از بارندگی‌های اخیر ۴۰ میلیمتر در سال آبی جاری به ثبت رسیده بود و ‌میانگین بلندمدت استان ۱۱۰ میلیمتر است اما این چند روز اخیر بارندگی نسبتا مناسبی داشتیم اما جبران خشکسالی را نمی‌کند و باید استان را در حوزه خشکسالی در زمینه آب شرب و آب کشاورزی مدیریت کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: از اول خرداد ساعات کاری ادارات استان تغییر می‌کند اما میز خدمت ادارات باید تا پایان ساعت قبلی دایر باشد.

 

وی با تأکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: در حوزه اصناف تصمیمات خوبی در استان گرفته شد که تمامی معوقات اصناف تا ۱۲ قسط به پایان تسهیلات منتقل شود و به تعدادی که آسیب جدی دیدند، تسهیلات بلاعوض تعلق گرفت همچنین به اداره مالیات اعلام کردیم هرچه اصناف اظهارنامه دادند مورد قبول قرار گیرد و انشعابات واحدهای صنفی تا ۲ هفته بعد از پایان محدودیت قطع نشود.

 

ملانوری در ادامه با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری به زودی در استان امضا می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۹ طرح آماده واگذاری به سرمایه‌گذار است.

 

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را چهار رکن انتخابات برشمرد و افزود: اقتدار در کشور با مشارکت مردم تحقق می‌یابد و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت جزو وظایف اصلی مجموعه وزارت کشور و مجریان انتخابات است، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نیروها و امکانات لازم را در اختیار حوزه انتخابات قرار دهند.

 

ملانوری ادامه داد: مسئولان اجرایی نسبت به حمایت از حزب یا جریان خاص سیاسی منع شده‌اند اما ایفای نقش در مشارکت مردم یک وظیفه است که باید با خدمت و تبیین شرایط فعلی کشور و مواضع نظام زمینه آگاهی هرچه بیشتر و رشد عقلانیت سیاسی را فراهم کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اینکه چه کسی رای بیاورد به دست مردم است، تأکید کرد: اما ترغیب مردم برای مشارکت در انتخابات وظیفه ما است و اگر ما تریبون نظام نباشیم بقیه جای ما را پر می‌کنند و بی‌انگیزگی و یاس را بین مردم ایجاد می‌کنند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ضمانت می‌کنیم انتخابات بر مدار قانون و بی‌طرفی در استان برگزار شود و کمیته امنیت انتخابات هم در صحنه است تا این رویداد مهم در کمال آرامش و امنیت برگزار شود.

 

کد خبر 1053781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha