نباید در ماه رمضان از مباحث اقتصادی دیگران غافل شد

آیت الله حدائق با تصریح اینکه در ماه رمضان نباید از دیگران در مباحث معنوی، اخلاقی و اقتصادی غافل شد، گفت: پیامبر (ص) فرمودند: «فقرا را نیز در معاش خود شریک کنید»، و لذا یکی از کارهایی که در این شب ها توصیه شده است دستگیری از نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علیرضا حدائق»، امروز (چهارشنبه 15 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص اهمیت شب های قدر گفت: در فضیلت لیله القدر همین بس که خداوند در قرآن کریم می فرماید «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ» قرآن کریم را در لیله القدر نازل کردیم.

مسئول مدرسه علمیه «منصوریه»، به یکی از ویژگی ها و عظمت های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: نزول قرآن کریم عظمت ماه مبارک رمضان است، لیله القدر شبی است که ارزاق تقسیم بندی می شود و رقم می خورد، همچنین زندگی ها تعیین و مقدر می شود، به عبارت رسا تر انسان ها سرنوشت سال جاری خود را در آن شب می توانند ببندند.

وی تصریح کرد: ساعات شب قدر، برتر از هزار ماه در سال است، به این معنا که اگر انسان هزار ماه عبادت کند برتری به عبادت در شب قدر ندارد، اعمال و دعاها در شب قدر مستجاب و مورد قبول درگاه حق است.

آیت الله حدائق خاطرنشان کرد: در دعا آنچه برای خود می پسندید و صلاح می دانید را نخست برای دیگران تقاضا کنید، شب قدر شبی است که باید آنچه خوبی را برای عزیزانمان می خواهیم اول برای دیگران طلب کنیم تا خداوند به لطف و کرم خود اول به ما سپس به دیگران تفضل کند.

وی بیان کرد: امام حسن (ع) می فرماید: «در شب جمعه ای شاهد مناجات مادر بودم که در طول شب پیوسته عبادت می کرد و همه را مشمول دعای خود کرد، بیان کردم مادر همه را دعا کردید اما اهل منزل و عزیزان خود را دعا نکردید، مادر فرمودند «الجار ثم الدار»»، این فرهنگ اهل بیت (ع) است.

آیت الله حدائق در پایان با تصریح اینکه در ماه رمضان نباید از دیگران در مباحث معنوی، اخلاقی و اقتصادی غافل شد، گفت: پیامبر (ص) فرمودند: «فقرا را نیز در معاش خود شریک کنید» و لذا یکی از کارهایی که در این شب ها توصیه شده است دستگیری از نیازمندان و صدقه دادن است.

کد خبر 1053782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha