گزارش شبستان از نخستین جلسه ستاداستانی اربعین در سال ۱۴۰۰

ستاداستانی اربعین با حضور جمعی از مسئولین در استانداری کرمان برگزار شد و ضمن بحث و بررسی برخی از مسائل؛ ضرورت ساخت زائرسرای کرمان در اهواز مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ جلسه ستاداستانی اربعین، چهارشنبه(۱۵ اردیبهشت) با حضور امام جمعه و استاندار و جمعی از مسئولین برگزار و مطالبی عنوان شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان با بیان اینکه دو مسئله در خصوص اربعین برای آینده استان مهم است؛ افزود: اول اینکه ترجیحاً مکانی برای احداث زائرسرایی که در اختیار خود استان باشد در خوزستان در نظر گرفته شود.

 

 

وی افزود: نکته دوم رسالت استان باید با محوریت شهید سلیمانی ویژه و برجسته باشد تا در مسیر زائران کل کشور بتوانیم نقش شهید سلیمانی را برجسته تر از آن که هست نشان دهیم 

 

 

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار کرمان هم با بیان اینکه علیرغم شرایط کرونا اما ستاد فعالیت خود را قطع نکرد و کرمان معین خوزستان برای دایر کردن زائر سرا است؛ بر ضرورت دنبال کردن این مسئله جهت ایجاد زیرساخت ها و تأمین هزینه ها تأکید کرد.
 

 


سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان، معین استان خوزستان است و قرار به ساخت زائرسرایی در استان خوزستان شده، افزود: ستاد استانی به جای چزابه، شلمچه را انتخاب می کند اما خوزستان می گویند باید در یک سایت نمایشگاهی باشد که هزینه های تعمیرات و نگهداری به عهده استان اما مالکیت با خوزستان باشد و فقط در ایام پیاده روی اربعین در اختیار استان قرار بگیرد.

 

 

وی افزود: خوزستان دنبال آن است ما در سایت نمایشگاهی آنها ساخت را انجام دهیم که این کار درستی نیست.

 

محمود عرب نژاد، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه سامانه سما برای رفاه حال زائرین راه اندازی شده؛ گفت: در سال ۹۷ و۹۸ متأسفانه چندین نفر در عراق مفقود شده بودند چون در سامانه ثبت نام نکردند.

 

وی با بیان اینکه کرمان یکی از استان هایی است که مشتاقان زیادی برای اربعین دارد و در همین راستا در سال ۹۷ تقریبا ۶۷ هزار نفر و در سال ۹۸ دو برابر زائر اعزام شدند؛ با اشاره به عبور زائرین کشورهای شرقی از کرمان، گفت:  چنانچه تابلوهایی( اطلاع رسانی، فرهنگی و...) در مسیر حرکت از کرمان تا مرز و تا کربلا و نجف نصب شود حرکت خوبی است.

 

 

حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری با اشاره به شکل گیری ۱۱ کمیته و یک کارگروه اتباع خارجی ذیل ستاداستانی اربعین؛ افزود: همه کمیته ها همگرایی خوبی دارند و قبل از کرونا بخشی از زائران از مرزهای شرقی با چهار موکب در مسیر پذیرایی شدند و اقدامات درمانی و ...با مشارکت های مردمی انجام شده است.
 

 

علی متقی، جانشین ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان هم با بیان اینکه تا کنون ۴۱ موکب اربعین با مشخصات مد نظر و با رسالت اصلی تأمین اسکان موقت و تغذیه زائرین در کربلای معلی و مسیر داشتیم؛ گفت: با بررسی اولیه همه موکب ها از بنیه مالی شخصی خوبی برخوردار نیستند و همه تکیه آنان بر کمک های مردمی است البته شاید دو یا سه موکب باشد که بنیه مالی نسبتاً خوبی داشته باشند.

 

سخنان استاندار در این جلسه متعاقباً منتشر می شود.

کد خبر 1053810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha