واحد ها تولیدی متخلف مورد برخورد قاطع و قانونی قرار می گیرند

قنبریان از نظارت بر واحد های تولیدی خبرداد و گفت: واحد های تولیدی متخلف مورد برخورد قاطع و قانونی قرار می گیرند.

« مرضیه قنبریان » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: استاندارد سازی مهم ترین گام برای تقویت تولید است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان از نظارت مستمر بر واحد های تولید خبرداد و افزود: واحد تولیدی متخلف  مورد برخورد قانونی قرار می گیرند.

 

وی با بیان اینکه در روز های اخیر یک واحد تولیدی متخلف به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است، ادامه داد: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در اردیبهشت ماه سال جاری، یک واحد تولیدی که اقدام به تولید و عرضه فرآورده بلوک پلی استایرن، بدون دریافت پروانه استاندارد نموده بود، به پرداخت 360 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید.

 

قنبریان ادامه داد: فرآورده بلوکها و صفحات ساخته شده از دانه های پلی استایرن منبسط شونده، بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 11108 مشمول مقررات استاندارد اجباری است.

 

وی تصریح کرد: و به استناد ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تأییدیه آن جرم محسوب می گردد و مرتکبان به مجازات های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می شوند.

کد خبر 1053819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha