نسبت به افراد اصلح برای مردم تبیین و روشنگری کنید

حجت الاسلام محمدیان با بیان اينکه وظیفه ما است که برای دوستان و آشنایان خود در انتخابات، نسبت به افراد اصلح تبیین و روشنگری داشته باشیم گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزئی از دینداری است.

حجت الاسلام «محمد محمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و افزود: حق انتخاب یک حقوق انسانی است و این حقوق انسانی را کسی نمی تواند نادیده بگیرد.

 


امام جمعه سنگر با بیان اینکه بخش سنگر از نظر خدمات و مبلمان شهری، برق و آب، شن ریزی داخل کوچه ها و... دچار مشکلاتی است گفت: با کنکاش در دلیل این موارد می بینیم که یکسری از مشکلات وجود دارد که به مشکلات پیش پا افتاده و جزئی بر می گردد و مربوط به مدیریت شهری و از وظایف شورای شهر و شهرداری است که مردم خودشان آنان را انتخاب می کنند و ربطی به فرماندار و استاندار ندارد و باید داخل همین شهر حل شود.



*وظیفه ما تبیین و روشنگری در انتخابات است

وی با بیان اينکه همیشه نمی توان ایراد دیگران را گرفت بلکه باید به خودمان هم گلایه کنیم تصریح کرد: وظیفه ما است که برای دوستان و آشنایان خود در انتخابات، نسبت به افراد اصلح تبیین و روشنگری داشته باشیم.  



حجت الاسلام محمدیان گفت: مردم باید اعضای شورایی که با هم زد و بند کرده و مانع خدمات رسانی به مردم می شوند را شناسایی کنند و در مراحل بعدی مانع تایید صلاحیت و حضور آنان در کاندیداتوری شوند، چرا که آنها با همین رای های شما جیب های خودشان را پر می کنند.



وی در ادامه با تاکید بر اینکه معیشت و فقر مردم با دیانت آنها رابطه مستقیم دارد اظهار کرد: مردم وقتی در زندگی دنیایی خودشان دچار مشقت هستند، همه را مقصر قرار می دهیم در حالی که این تقصیر از انتخاب اشتباه ما است.



*شرکت نکردن در انتخابات یک طرز تفکر اشتباه است

وی گفت: ما در شرایط سخت خدا، نظام جمهوری اسلامی، امام جمعه و.... را مقصر جلوه می دهیم ولی به خودمان که می رسد می گوییم ما که یک حق رای بیشتر نداریم و یا اینکه اصلا در انتخابات شرکت نمی کنیم و رای نمی دهیم که این طرز تفکر اشتباه است.



امام جمعه سنگر کسانی که مانع خدمات رسانی به مردم می شوند را ظالم دانست و گفت: با کسی که ظلم می کند باید جنگید.


 
حجت الاسلام محمدیان به مشکلات آسفالت شهر سنگر اشاره کرد و افزود: وقتی سرمایه گذار خودش آمده و پیشنهاد می دهد که اگر به ما زمین بدهید برای یک سال کارخانه آسفالت را می آورم اینجا و تعهد می کنم کل کوچه های سنگر را آسفالت کنم، چرا برایش مانع تراشی می کنند.



وی ادامه داد: مسکن مهر هم مسئله دیگری است که باید به آن بپردازیم، در اطراف سنگر همه شهرها مسکن مهر دارند، آن موقع با ۲۰ میلیون تومان یک نفر می توانست صاحبخانه شود اما کسانی که منافع خودشان در این بود که ساخت و ساز کنند و چهار نفر از مردم فقیر و نیازمند دچار آنها شود، نگذاشتند حداقل ۳۵۰ جوان و کسانی که مستاجر بودند و خانه نداشتند در این بین صاحب خانه شوند.



حجت الاسلام محمدیان اذعان کرد: یکسری از مجوزها دست استاندار، فرماندار و مدیران کل است و ما برای پیگیری آنها باید نمایندگان درستی برای شهرمان انتخاب کنیم.



بعضی از سهل انگاری ها مربوط به مسئولین و برخی تقصیر ماست

وی با ابراز خرسندی از اینکه نمایندگانی که این دوره به مجلس شورای اسلامی راه یافتند با توجه به همه مشکلات موجود زحمت زیادی می کشند تصریح کرد: بعضی از این سهل انگاری ها به مسئولین و برخی هم به خود ما بر می گردد.
کسانی که در حق مردم کوتاهی می کنند باید به عنوان خیانتکار رسوا شوند.



حجت الاسلام محمدیان راهنمایی و روشنگری را لازمه ورود به انتخابات دانست و افزود: وظیفه شرعی ما است که در انتخابات شرکت کنیم و کسانی که می شناسیم در حق مردم کوتاهی کرده و می کنند را باید به عنوان خیانتکار رسوا کنیم.



وی با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان است خاطر نشان کرد: اینکه فقط نماز و روزه بجا بیاوریم به معنای دینداری نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر نیز باید رعایت شود.



حجت الاسلام محمدیان ارزش ثواب امر به معروف و نهی از منکر را به اندازه ثواب شهیدی که در راه خدا در جبهه حق به شهادت رسیده است عنوان کرد و ادامه داد: قرآن برای همه امور ما دستوراتی دارد و همه ما باید امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی داشته باشیم.



*ضرورت تذکر لسانی به فرد خطاکار

وی بیان کرد: گاهی همین تذکر لسانی که مقام معظم رهبری فرمودند کفایت می کند، یعنی همین که تذکر بدهیم و رد بشویم، نیاز نیست، بایستیم و ببینیم فرد خطاکار در واکنش تذکر ما چه می گوید.



حجت الاسلام محمدیان گفت: همینکه به فرد خاطی بگوییم این کاری که می کنی خلاف شأن و اشتباه است و رد بشویم و همه همین کار را انجام دهند این کار کم کم در او تاثیر می گذارد.



*شورای نظارت فقط خدا را در نظر بگیرند

وی از اعضای شورای نظارت خواست وقتی پای صلاحیت کسی را امضا می زنند فقط خدا را در نظر بگیرند و گفت: خدمت به خلق خدا ثوابش به مراتب بیشتر از نمازهایی است که می خوانیم، گاهی از دل این نمازهایی که می خوانیم باید استغفار کنیم.



حجت الاسلام محمدیان با ابراز گلایه از اینکه دعواهای شوراها و سایر مسئولین باعث شده که مردم دچار مشقت و سختی شوند، اظهار کرد: وقتی عضو شورایی می گوید اگر من مصوبه ای را امضا کنم، ممکن است مسئولی که به سبب آن خدمتی برای مردم انجام می دهد به نفعش تمام شود، این افکار کثیف و آلوده جای تاسف دارد.



وی از طرفی از مردم سنگر نیز گلایه کرد و گفت: مردمی که میدانند سال های گذشته چگونه جلوی چشم های آنان در ۲ نقطه از مرکز این شهر برای خرید رأی پول پخش می کنند و مردم فقیر و بیچاره هم میدانند آنان چه کسانی هستند باز میروند به سمت همان ها و رای خود را می فروشند.



*مردم باید دغدغه شهروندی داشته باشند

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر دغدغه شهروندی داشتن و نشان دادن مرام و معرفت برای ساختن شهری آباد و موفقیت اظهار کرد: اگر جلوی کسانی که این کارها را انجام می دهند گرفته شود دیگر کسی جرات نمی کند علنی بیاید و برای خرید رأی پول پخش کند.

 


وی با استناد به یکی از فرازهای ماه مبارک رمضان که می فرماید: «خداوندا به من توفیق بده که در این ماه جز کسانی باشم که اهل استغفار هستند» تصریح کرد: استغفار یعنی بازگشت و در روایات زیادی بر استغفار و توبه و اصلاح خود توجه شده است از این رو استغفار را دست کم نگیرید.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه با اشاره به سخنان حضرت امیرالمومنین(ع) که فرمودند:«استغفار مراتبی دارد، اول اینکه از خدا طلب بخشش کنی و عزم و تصمیم بر ترک گناه داشته باشی» سخن چینی و پشت مردم حرف زدن را یکی از این گناهان عنوان کرد و افزود: همین غیبت کردن مردم را به جان هم می اندازد و بی تعارف این موضوع در سنگر زیاد دیده می شود.



وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می فرماید:«حالا که عزم بر استغفار کردی پس خود را باید اصلاح کنی، هر گناهی به نوبه خودش، اگر تهمت زدی و غیبت کردی باید بروی از کسی که غیبتش را کردی معذرت بخواهی و...».  



حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: ما برای زندگیمان، برای دنیای خود و فرزندانمان، برای جشن ها و مناسبت های مختلف هزینه می کنیم و مومن کسی است که برای دین خود مانند پرداخت وجوهات شرعی خمس و زکات هزینه کند و حقوقی که نسبت به هم داریم را ادا کنیم.

کد خبر 1053846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha