خیمه معرفت مجازی امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود مصداق بارز تحکیم معنویات است

خادم افتخاری و رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: خیمه معرفت امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود که در طول ماه مبارک رمضان به شیوه مجازی اجرا می شود که مصداق بارز تحکیم و تقویت معنویات است.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: اقدام خلاقانه و نوآورانه کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود در اجرای برنامه محتوا محوری همچون خیمه معرفت که در طول ماه مبارک رمضان به شیوه مجازی برگزار می شود که مصداق بارز تحکیم و تقویت معنویات است.

 

خادم افتخاری و رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: فعالیت و حضور نوجوانان و جوانان در کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود موجب تحکیم و تقویت معنویات می شود و همین تقویت معنویات، دژ محکمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی است.

 

وی تصریح کرد: امروزه جایگاه رفیع مسجد در ترویج و تقویت مبانی دینی و اسلامی بر همگان روشن است و کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند.

 

اسبری ادامه داد: هدف اصلی دشمنان اسلام این است که نوجوانان و جوانان را از مساجد دور سازند و سعی می کنند با نفوذ فرهنگی موجبات انحرافات افراد جامعه از مبانی دینی و اسلامی را فراهم آورند، حال آنکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاهی موثر برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی دشمنان به شمار می روند.

 

خادم افتخاری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اضافه کرد: خصوصیات بارز فعالان کانون فرهنگی هنری مساجد این است که به جهت اینکه مرکز اصلی فعالیت آنان در مسجد قرار دارد، بیشتر از سایر افراد جامعه با مسجد انس می گیرند و در سایه همین انس با مسجد و سبک زندگی اسلامی هست که در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن مصون می مانند.

 

 وی اذعان داشت: هرچند که در وضعیت فعلی جامعه بدلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری برخی از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی برای فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد وجود ندارد اما تقویت اقدامات خلاقانه و نوآورانه و توجه جدی به برنامه های محتوا محور که از سوی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به شیوه مجازی اجرا می شود، موجبات پیشبرد اهداف این کانون های فرهنگی هنری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را فراهم می سازد.

 

عضو کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود با اشاره به فرمایش نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل مبنی بر اینکه همه باید کانون های فرهنگی هنری مساجد را تقویت کنند، یادآور شد: ترغیب و تشویق و حمایت معنوی همه مسئولان دستگاه های اجرایی در راستای خلاقیت و نوآوری و اجرای برنامه های محتوا محور کانون های فرهنگی هنری مساجد برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد بسیار حائز اهمیت و نقش آفرین است.

 

کد خبر 1053854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha