پیشنهادات استاندار برای ساز و کار جدید در ستاد اربعین/ پرچم کرمان باید بالا باشد

استاندار کرمان با بیان اینکه در این همایش عظیم و موج خروشان مذهبی که هویت ساز است استان کرمان باید نقش آفرینی کند و پرچم او بالاتر از همه باشد؛ پیشنهاداتی برای ستاداستانی استانی اربعین مطرح کرد.

زینی وندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، چهارشنبه(15 اردیبهشت) در جلسه ستاداستانی اربعین با بیان اینکه همه از اهمیت اربعین به ویژه در یک دهه اخیر آگاه هستند؛ گفت: پیاده روی اربعین یک همایش عظیم مردمی است که تولید هویت و قدرت عظیم می کند.

 

 

استاندار کرمان اظهار کرد: گذشته از یک همایش معنوی که بهره سیاسی و بین المللی هم دارد ؛ پیاده روی اربعین به یک ساختار و کانون و یک ضرورت تبدیل شده تا نهادهای دولتی و استان ها در کنار مردم باشند و ایفای نقش کنند.

 

 

وی نقش شهید سلیمانی را در شکل گیری پیاده روی اربعین مورد توجه قرار داد و گفت: بعد از شهادت شهید سلیمانی یک تولید قدرت عظیم برای جمهوری اسلامی شد و خیلی از تحولات اسلامی برگرفته از این همایش ها و قدرت های بین المللی است.

 

 

 

زینی وند با افزودن این مطلب که به پیاده روی اربعین نباید صرفاً به عنوان یک نمایش مذهبی نگاه کرد؛ افزود: این مسئله با قدرت و معادلات ما در جهان گره می خورد و باید در این همایش عظیم و موج خروشان مذهبی که هویت ساز است استان کرمان نقش آفرینی کند.

 

 

وی با گلایه مندی از نظام اداری استان تصریح کرد: کرمان باید میزبان تمام عیار در آن حوزه و پذیرای زوار کل کشور باشد و حس غرور کند و حتماً باید تابلوهایی از کرمان تا کربلا و نجف در مسیر زائران{شرقی} باشد.

 

 

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه ستاد اربعین باید در استان کرمان جدی شود و نمود اربعین در کرمان ،خوزستان و مهران باید باشد؛ اظهار کرد: ستاد اربعین باید مصوباتی داشته باشد که برای ادارات و بنگاه های اقتصادی تعیین تکلیف کند و پرچم کرمان در اربعین باید بالاتر از همه باشد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ساخت زائرسرای کرمان در خوزستان باید در دستور کار ویژه قرار بگیرد؛ افزود: مدیریت و تصمیم گیری در این زمینه باید در اختیار استان کرمان باشد و نماینده ای تام الاختیار ولو خارج از مجموعه استانداری معرفی شود که پای کار باشد و با تمام وجود به اربعین و پیاده روی اعتقاد داشته باشد.

 

 

 

استاندار کرمان ادامه داد: بنابراین چهارچوب مدیریتی را ارائه دهید و در خصوص ساخت و تأمین هزینه باید مشارکت عمومی باشد و زائرسرا باید ریشه در دل مردم داشته باشد بنابراین موکب داران یک بخش کار باشند و اسامی دستگاه ها و شرکت ها و...با سهم مشارکت آنان را روی کاغذ مشخص کنید.

 

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از بهترین زائرسراها به نام کرمانی ها و بنام شهید سلیمانی با تعیین زمان بندی برای اربعین سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود؛ افزود: بهترین ساختار برای مدیریت سپاه است و هیئت امنایی تشکیل می دهیم که سپاه، استانداری، موکب داران نماینده داشته باشند.

 

 

زینی وند افزود: برای ساخت زائرسرا شاید کسی 10 هزارتومان کمک کند که زمینه این امر را موکب داران فراهم کنند و فراخوان بدهند وشهرداری کرمان هم به عنوان پای ثابت کار باید حضور داشته باشد. 

 

 

کد خبر 1053883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha