قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۱۲ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۶۱۲ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌پناه» عصر امروز اظهار کرد: هم اکنون 438 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 179 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 25 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 40 هزار و 777 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی اذعان داشت: از 511 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود 30 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی بود.

 

یزدان پناه یادآور شد: همچنین از 124 نمونه رپید تست 26 درصد موارد مثبت و عمدتاً در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و لنده هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش می‌کنیم که رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایید، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پرخطر نمایید و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند و در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ کنند، محدودیت‌ها رعایت شوند تا ان شاء الله بتوان با تلفات کمتری از این پیک عبور نماییم.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک‌های بعدی در کشور و استان نباشیم.

کد خبر 1053968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha