پایش بیش از ۶ هزار نفر در طرح کنترل بهداشتی مبادی مرزی

خورشیدی از پایش ۶ هزار و ۵۴۲ نفر در طرح کنترل بهداشتی مبادی مرزی شهرستان آستارا خبر داد و گفت: در این طرح از چهارهزار و ۳۷۱ نفر رپید تست گرفته شده که تست ۵ نفر مثبت بوده است.

«حسین خورشیدی» دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت هفته هلال احمر در این شهرستان پیش بینی شده است که حضور فرماندار در اداره و دیدار با کارکنان، گلباران مزار شهدای گمنام و برگزاری ضیافت افطاری امدادگران در پایگاه امداد و نجات جاده ای صیادلر از مهم ترین این برنامه ها است.

 

رییس اداره جمعیت هلال احمر بندر آستارا افزود: ارسال پیام های آموزشی به شهروندان، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، برگزاری کارگاه های آموزشی و تجلیل از مادران امدادگر و امدادگران مادر از دیگر برنامه های هفته هلال احمر در بندر آستارا است.

 

وی به اجرای طرح ناظران سلامت به منظور پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در قالب اجرای این طرح، ۶ نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر مشارکت دارند.

 

خورشیدی با اشاره به طرح کنترل بهداشتی مبادی مرزی به منظور مقابله با بیماری کووید ۱۹ در شهرستان آستارا، تصریح کرد: در قالب این طرح افراد ورودی در پایانه مرزی و ترانزیتی پایش می شوند.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح تاکنون، ۶ هزار و ۵۴۲ نفر پایش شده اند، گفت: در طرح کنترل بهداشتی مبادی مرزی از چهارهزار و ۳۷۱ نفر رپید تست گرفته شده که تست پنج نفر مثبت بوده است.

 

وی افزود: در این طرح همچنین بیش از یک هزار ماسک و هشت هزار و ۵۰۰ میلی لیتر مواد ضدعفونی توزیع شده است.

 

خورشیدی خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، ۸۰ بسته غذایی تهیه و توسط ۱۷ خانه هلال در بین نیازمندان و زنان بی سرپرست توزیع شده و اهدای بسته های غذایی به نیازمندان ادامه دارد و خیران و شهروندان می توانند در این امر خیر سهیم باشند.

کد خبر 1054043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha