پیشگیری از تولد نوزاد دارای معلولیت در فارس با انجام بیش از ۱۱ هزار غربالگری و مشاوره ژنتیک

کشفی نژاد گفت: با هدف پیشگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت برای ۱۱ هزار و ۳۰۶ نفر در استان فارس، غربالگری و مشاوره ژنتیک انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (پنج شنبه 16 اردیبهشت) با اشاره به انجام غربالگری و مشاوره ژنتیک در استان فارس به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: با هدف پیشگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت برای ۱۱ هزار و ۳۰۶ نفر در استان فارس، غربالگری و مشاوره ژنتیک انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی فارس افزود: با این اقدام از تولد ۴۹۴ نوزاد معلول در استان پیشگیری شده است و این برنامه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیک در سال ۹۹ به انجام رسید.

وی اضافه کرد: معلولیت علاوه بر پایین آوردن عملکرد افراد، موجب تزلزل کیان خانواده و تحمیل هزینه های مالی و روانی سنگین به خانواده و جامعه می شود.

کشفی نژاد اعلام کرد: 2 هزار و 608 مددجوی تحت پوشش بهزیستی فارس به صورت رایگان از این خدمات بهره مند شدند و سه هزار و 90 نفر مورد بررسی های سلامت جنین حین بارداری قرار گرفتند و برای ۸۴۵ نفر آزمایشات به صورت رایگان انجام شد که ۴۹۴ مورد به تشخیص معلولیت و ارجاع به پزشکی قانونی منجر شد.

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: این طرح با همکاری 19 مرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی استان و سه آزمایشگاه طرف قرارداد انجام شد.

کد خبر 1054047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha