روز قدس یاد آوری از حقوق ملت فلسطین است/تخصیص بودجه آزمایشگاه به دانشگاه ها

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت:روز قدس یاد آوری از حقوق ملت فلسطین است و ما با گرامیداشت روز قدس آن را مورد توجه همه مسلمان جهان قرار می دهیم و امیدواریم مردم فلسطین به آرزوی دیرینه خود بیت المقدس برسند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت خانه های علوم و آموزش و پرورش به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، «حسن روحانی» در این مراسم  گفت:  از هشت هزارمیلیارد در افتتاح آزمایشگاه ها، در طول این هشت سال برای افتتاح و تجهیز این آزمایشگاه ها نزدیک به 15 هزار میلیارد هزینه شده  است که تحول خوبی است.

رییس جمهوری افزود:دولت در شرایط سخت ارزی بوده است  اما توانسته ده ها میلیون یوررو را برای آزمایشگاه ها تخصیص دهد که کار بزرگی بود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت:ما سال گذشته 100 میلیون یورو قرار بود به دانشگاه ها تخصیص دهیم که البته کمتراز این مبلغ تخصیص یافت اما آمادگی داریم مابقی را در اختیار دانشگاه ها بزاریم.

وی با اشاره به قراردادهایی که دانشگاه ها با بخش صنعت دارند گفت: در این هشت سال از 300 میلیارد به 2 هزار میلیارد رسیده است که حرکت بسیار خوب در توافق بین دانشگاه ها و بخش های تولیدی رسیدیم که برای علم و تولید است.

 

به گفته رییس جمهوری کار بزرگی در این هشت سال در زمینه علم و پژوهش و تحقیقات انجام گرفته است.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به شب های قدر گفت:هم قرآن در ماه رمضان نازل شده است و هم شب قدر در ماه رمضان است.

 

وی ادامه  داد:سه شب قدر که معروف است پاس می داریم و احیاء میداریم. مردم ما مردمی خوب، معتقد و متدین هستند. دل پاک  و شستشوی کامل روحی را در این سه شب شاهد بودیم که در کنار آن علم و تحقیقات برای  پیشرفت علم و فناوری شاهد تحول خواهیم بود.

 

رییس جمهوری با اشاره به روز قدس گفت: فردا روز قدس است که به یاد مردم فلسطین که در شرایط سخت زندگی می کنند برگزار می شود.

 

وی بیان کرد:روز قدس یاد آوری از حقوق ملت فلسطین است و ما با گرامیداشت روز قدس آن را  مورد توجه همه مسلمان جهان قرار می دهیم و امیدواریم مردم فلسطین به آرزوی دیرینه خود  بیت المقدس برسند. به دلیل شیوع ویروس کرونا راهپیمایی صورت نمی گیرد ولی از بیانات مقام معظم رهبری بهره مند خواهیم شد.

 

کد خبر 1054104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha