۶ وقف جدید در شهرستان نهبندان به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از ثبت ۶ وقف جدید به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال با نیت های مختلف از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

«حمید بهادری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: مردم شهرستان نهبندان به مسئله وقف توجه بسیاری دارند و نمی گذارند چراغ این سنت حسنه خاموش شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان با بیا اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 6 وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های خراسان جنوبی در سال 1400 در زمینه ثبت موقوفات جدید تاکنون پیشتاز بوده است.

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از این موقوفات جدید وقف یک طاقه آب معادل ۱۲ساعت از قنات شمس آباد کلاته مزار با اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال توسط یکی از بانوان این شهرستان جهت مصرف در آستان مقدس امامزاده سیدالحسین (علیه السلام) همزمان با جشن میلاد امام زمان(عج) در روز نیمه شعبان است.

 

بهادری گفت: این موقوفه جهت مصرف در آستان مقدس امامزاده سیدالحسین (علیه السلام) همزمان با جشن میلاد امام زمان(عج) در روز نیمه شعبان به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان ادامه داد: وقف نیم روز آب معادل ۲۰ سیر همراه با اراضی از مزرعه و قنات خیرآباد میغان به ارزش 300 میلیون ریال توسط یکی از بانوان نهبندانی جهت مصرف در مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) روستایی میغان طی سال جاری به ثبت رسید.

 

وی با اشاره به وقف نیم روز آب معادل ۲۰ سیر همراه با اراضی از مزرعه و قنات خیرآباد میغان به ارزش 300 میلیون ریال گفت: درآمد حاصل از این موقوفه نیز جهت کمک به مسجد حضرت ابوالفضل (علیه السلام) روستایی میغان هزینه خواهد شد.

 

بهادری با بیان اینکه همزمان با شب وفات حضرت خدیجه کبری(س) یک وقف جدید به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در نهبندان به ثبت رسید، افزود: این موقوفه یک قطعه زمین ۲۵۰ متر مربعی واقع در شهر شوسف است که جهت ساخت حوزه علمیه خواهران حضرت خدیجه کبری (س) به ثبت رسیده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان بیان کرد: همزمان با شب میلاد امام حسن (ع) نیز یک باب منزل مسکونی به متراژ ۱۸۳ متر مربع به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون رسال واقع در شهر شوسف جهت امورات عام المنفعه و عید سعید غدیر خم در این شهرستان وقف شد.

 

وی در پایان گفت: این 6 موقوفه جدید دارای ارزش چهار میلیارد و 700 میلیون ریال هستند و امیدواریم در سال جاری شاهد ثبت موقوفات جدید بسیاری با نیت های مختلف در شهرستان نهبندان باشیم.

کد خبر 1054116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha