چرایی حمایت از فلسطین/جدای از هر مسئله، منافع ملی را دنبال می کنیم

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان «چرا با وجود مشکلات اقتصادی داخلی، باید به دیگر کشورها از جمله فلسطین کمک کنیم زیرا چراغی که به خانه روا است، به مسجد حرام است» نکاتی متذکر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، جمعه(17 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی قدس در پاسخ به این شبهه که «چرا با وجود مشکلات اقتصادی داخلی، باید به دیگر کشورها از جمله فلسطین کمک کنیم زیرا چراغی که به خانه روا است، به مسجد حرام است» نکاتی متذکر شد.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان گفت: زمانی چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است که به طور مثال، سیستم برق مسجد و خانه از هم جدا باشد اما اگر سیسم برق خانه از مسجد است، وقتی برق خانه قطع شد آیا باید برای وصل آن اقدام کرد یا خیر؟ و وقتی برای وصل برق مسجد اقدام می شود کسی نمی گوید بیا برق خانه را وصل کن زیرا می داند باید آنجا را درست کند.

 

 

وی اظهار کرد: به همین دلیل، جدای از جهات دیگر، ما منافع ملی را در مسئله فلسطین دنبال می کنیم زیرا امنیت داخلی کشور ما منوط به کمک به یمن، حمایت از فلسطین و مبارزه با داعش است.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان ادامه داد: اگر آنان شکست بخورند، ما باید در مرزها و در کرمان با داعش بجنگیم؛ اگر شهید سلیمانی جبهه جنگ با داعش را در عراق و سوریه مدیریت نمی کرد، با اندک کوتاهی باید جبهه جنگ با داعش را در داخل و در کرمان دنبال می کردیم.

 

 

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت، ما در مسجد جامع کرمان با سربازان آمریکایی می جنگیدیم اما وقتی جبهه را عقب  بردیم، با صدام در مرزها و با اسراییل در مرزهای لبنان جنگیدیم، یعنی دشمن را عقب دادیم و آنجا جنگیدیم لذا هر پولی که صرف فلسطین می شود، صرف خانه است نه مسجد.

 

 

آیت الله شیخ بهایی با طرح این پرسش که اساساً چرا برای فلسطین کار می کنیم و می جنگیم و شعار می دهیم؟ اظهار کرد: از جهات دینی، مسجد الاقصی در قرآن نام برده شده و پایگاه معراج پیامبر است.

 

 

وی دومین دلیل را حمایت زا مظلوم دانست و با بیان اینکه ما می توانیم در گوشه ای از عالم بنشینیم و زنان و بچه ها را بکشند و نسبت به ظلمی که می شود بی تفاوت باشیم؛ تصریح کرد: مبارزه با ظلم یک وظیفه عقلی است.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان ادامه داد: استعمار پیر میان کشورهای اسلامی خط کشی کرد و در حال حاضر ابتدا باید  دشمن را بیرون کرد و سپس خط کشی ها را برداریم.

 

 

وی گفت: این که عده ای می گویند پول نفت جمهوری اسلامی صرف کشورهای دیگر می شود؛ بدانید که نفت جزو انفال است و ثروت جامعه اسلامی باید با تولید رشد کند و همه جامعه اسلامی را پوشش بدهد زیرا امام علی علیه السلام هم وقتی می خواستند بیت المال را تقسیم کنند به این نگاه نمی کردند که فلانی از یمن و یا... است.

 

 

 

آیت الله شیخ بهایی یکی از زمینه های بروز اینگونه شبهات را مشکلات داخلی دانست و افزود: با توجه به اینکه انتخابات را در پیش داریم دو مسئله مشارکت حداکثری و انتخاب شایسته ترین را باید مد نظر داشت.

 

 

 

وی گفت: مشارکت حداکثری تهدیدات خارجی و تحریم ها را بی اثر می کند و انتخاب بهترین چهره، بهترین تیم و بهترین برنامه ای که معرفی می شود، باعث حل مشکلات داخلی است پس وظیفه است که در این باره کار کنیم.

کد خبر 1054315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha