قدس مهم ترین مسئله مشترک مسلمانان جهان است/ مذاکره امنیت نمی آورد

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه قدس مهم ترین مسئله مشترک مسلمانان و تکه ی جدا شده از پیکره جهان اسلام است که باید به دامن جغرافیای اسلام بازگردد، گفت: معقول ترین کار در شرایط فعلی دنیا، گسترش عمق راهبردی کشور است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز( ۱۷ اردیبهشت) در برنامه کلام آدینه شبکه استانی ایلام، با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی طلائی است که انسان میهمان در ضیافت الهی است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» به بیان اهمیت آثار و برکات بی شمار دنیوی و اخروی فریضه روزه داری پرداخت و تصریح کرد: از جمله آثار مثبت روزه داری برای انسان کسب تقوای الهی، تقویت اراده، سلامت و نشاط روحی و جسمی و نیز درک بیشتر مشکلات و مصائب نیازمندان جامعه است.

 

وی یادآور شد: بر اساس روایات دینی در ماه مبارک رمضان دعاهای انسان مستجاب، نفس کشیدن ذکر و خوابیدن عبادت است.

 

امام جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: قدس قبله اول مسلمانان و محل عروج پیامبر مکرم اسلام (ص) است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اهمیت مسئله قدس در بین مسلمین جهان اظهار کرد: قدس مهم ترین مسئله مشترک مسلمانان و تکه ی جدا شده از پیکره جهان اسلام است که باید به دامن جغرافیای اسلام بازگردد.

 

وی  با اشاره به انتقاد و مخالفت برخی افراد نسبت به حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین، افزود: در روایتی است از امام صادق(ع) به نقل از رسول گرامی اسلام (ص) آمده است که کسی که صبح کند و اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست و اگر مسلمانی فریاد تظلم خواهی سر دهد و دیگری بشنود و در صورت توانایی جواب ندهد، مسلمان نیست.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: بنابر تکلیف شرعی که بر عهده داریم، مساله قدس فراتر از مرز جغرافیایی و مرتبط با مرز عقیدتی ما مسلمانان است، ما تعلق خاطر به همه سرزمین های اسلامی داریم.

 

وی با اشاره به شعار اشغالگران صهیونیسم در تصرف مرزهای جغرافیایی دیگر مبنی بر «از نیل تا فرات» یادآور شد: تلاش آمریکا و اسرائیل نابودی جمهوری اسلامی توسط نیروهای داعش بود و درصورتی که در سوریه و عراق به دفاع از کشور نمی پرداختیم باید در تهران و داخل خاک کشورمان به مقابله با دشمن مشغول بودیم.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اقدامات تروریستی آمریکا و اسرائیل در انفجار نطنز، شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ترور دانشمندان هسته‌ای و تحریک و تجهیز اغتشاشگران داخلی، گفت: ما در منطقه ای که در آن حضور داریم، حق دفاع از خود و هویت مسلمان بودنمان را داریم و باید از آمریکا سوال کرد که در منطقه غرب آسیا دنبال چیست؟

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اهمیت تامین امنیت کشور، تصریح کرد: معقول ترین کار در شرایط فعلی دنیا، گسترش عمق راهبردی کشور است.

 

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، اسرائیل نه یک کشور که یک پادگان تروریستی علیه ملت فلسطین و دیگر ملت های مسلمان است، که عملکردش هم این را نشان می دهد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به مذاکرات اخیر کشور، یادآور شد: تجربه به ما آموخته، مذاکره کردن و تسلیم شدن، امنیت نمی آورد و دشمن را از درنده خویی باز نمی دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به مقاومت مردم فلسطین در طول جنگ های ۳۳، ۲۲ و ۸ روزه رژیم اشغالگر قدس،گفت: اکنون موازنه قدرت در جهان اسلام به نفع مردم فلسطین در حال پیشرویی است، افسانه گنبد آهنی، سپر موشکی و هیمنه شکست ناپذیری ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از بین رفته است.

 

امام جمعه ایلام  با تبریک تصویب منطقه آزاد مهران به مردم استان، خاطرنشان کرد: تصویب منطقه آزاد مهران پیامدهای مثبتی به همراه خواهد داشت و مسئولین بایستی پیگیر ایجاد زیرساخت های مناسب و استفاده عملی از این موقعیت باشند.

کد خبر 1054456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha