​بازدید از فاز نخست پروژه ملی راه آهن یزد- اقلید توسط وزیر راه و شهرسازی

مجمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در استان یزد از فاز نخست پروژه ملی راه آهن یزد اقلید بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار یزد و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از پروژه ملی راه آهن یزد اقلید در شهرستان های ابرکوه و اقلید بازدید کرد.


در ابتدای این بازدید وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهرستان ابرکوه از کیلومتر 203 خط ریلی یزد اقلید بازدید کرد و در ادامه نیز با حضور در ایستگاه راه آهن اقلید از نزدیک میزان پیشرفت این پروژه ملی را مورد بررسی قرار داد.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در این بازدید گفت: این پروژه در دو سال گذشته با پشتکار و قوی دنبال شده است که به شهادت آمار و ارقام نیمی از پروژه در این ایام صورت گرفته که نشان از اهتمام ویژه در اتمام آن است.

وی افزود: این بازدید به منظور پیشواز برنامه بهره برداری از پروژه ملی راه آهن یزد اقلید است که سعی شده آخرین ملاحظات را برای افتتاح داشته باشیم.
اسلامی همچنین با اشاره به پروژه های استان فارس نیز گفت: آزادراه شیراز و اصفهان نیز از آزادراه های کلیدی است که اولین آزادراه بلند کشور است که بیشترین صرفه جویی طولی را داشته و یکی از پروژه های ممتاز کشور است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کاهش 3 ساعه سفر مسافران در این مسیر تا مشهد و دیگر شهرها از مزایای دیگر این راه آهن و پروژه ریلی است که می تواند بسیار قابل توجه باشد که در کنار مزایای دیگر آن می تواند در کنار حمل و نقل ریلی و جا به جایی مسافر به ما کمک کند.

گفتنی است؛ پروژه راه آهن یزد اقلید در فاز اول بهره برداری به طول 270 کیلومتر است که طول خطوط ایستگاهی ان 10 کلیومتر و تعداد ایستگاه های آن نیز 5 ایستگاه است و تعداد تقاطعات آن نیز 12 دستگاه و تعداد پل های بزرگ آن نیز 3 دستگاه است.

ظرفیت جا به جایی بار و مسافر این طرح 4 میلیون تن بار و یک میلیون مسافر در فاز نخست بهره برداری است که این میزان در افق بهره برداری به 7 میلیون تن بار و 4 میلیون مسافر می رسد.

پیشرفت پروژه در فاز اول نیز در بخش ساختمان ایستگاه ها 75 درصد، در بخش زیرسازی 97 درصد، در بخش روسازی 78 درصد و کل پروژه نیز 88 درصد بوده است.

اعتبار هزینه شده این پروژه ملی تاکنون 9700 میلیارد ریال بوده و اعتبار مورد نیاز برای فاز نخست بهره برداری نیز 3000 میلیارد بوده است.

گفتنی است پروژه ملی راه آهن یزد- اقلید تکمیل حلقه کریدور شمال به جنوب است که فاصله مناطق گردشگری استان های یزد، فارس و اصفهان را 320 کیلومتر کاهش می دهد.

لازم به ذکر است، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر یک روزه خود به یزد از پروژه های ملی و استانی یزد بازدید کرده و بخشی از انها رو مورد بهره برداری قرار می دهد.

کد خبر 1054487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha