کتابی که معادلات منظومه فکری انسان ۲۵۰ ساله را نشان می دهد

کتاب انسان ۲۵۰ ساله از جمله کتاب های شاخص و با اهمیتی است که همواره فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در قالب طرح شنبه های با کتاب آن را در دستور کار مطالعه خود دارند؛ کتابی که می توان گفت معادلات منظومه فکری انسان ۲۵۰ ساله را نشان می دهد.

خبرگزاری شبستان - البرز: کتاب و کتابخوانی یکی از امتیازهای مهم و اساسی در میان فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است به ویژه آنکه طرح شنبه های با کتاب نیز نمونه شاخصی از طرح و برنامه های تبیین فرهنگ مطالعه است. 

 

ماه مبارک رمضان در قالب طرح بهارانه فهما فرصت دیگری را فراهم آورد تا با بازنگری به جریان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد متناسب با شرایط کرونا تأمل داشته باشیم و از نزدیک به روند برنامه های راهبردی آنان نگاه کنیم.

 

کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) واقع در شهرک سپاه شهرستان فردیس از جمله کانون هایی است که به طور مستمر به مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ ساله در طول ماه مبارک رمضان پرداخته است. 

 

« حجت الاسلام ابوالفضل مرادی» در خصوص اهمیت کتاب انسان ۲۵۰ ساله به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: « انسان ۲۵۰ ساله» مجموعه بیانات رهبرمعظم انقلاب در خصوص زندگی سیاسی، مبارزاتی ائمه معصومین(ع) است و به دنبال اثبات ادعایی تازه در مورد زندگی آن ها است. 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) شهرستان فردیس افزود: کانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) متناسب با ایام شیوع کرونا و با امتیاز بهره مندی از جوانان شاخص و نخبه دانشگاهی فعالیت های مستمر و متنوعی را در زمینه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی در سطح محله و منطقه برپا کرده است.

 

وی اظهار کرد: کتاب « انسان ۲۵۰ ساله» از جمله کتاب هایی است که در قالب طرح شنبه های کتاب با همت فعالان کانون های فرهنگی هنری مسجد بازخوانی و مطالعه می شود. 

 

وی ادامه داد: مولف کتاب انسان ۲۵۰ ساله به این نکته تأکید دارند که زندگی ائمه اطهار(ع) با وجود تفاوت های ظاهری یک حرکت مستمر و طولانی است که سال دهم هجری آغاز می شود و تا آغاز غیبت صغری ادامه پدا می کند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد الزهرا(س) خاطرنشان کرد: این کتاب نشان می دهدکه ائمه اطهار(ع) یک هدف سیاسی واحد داشتند و آن عبارت بود از برپایی حکومت اسلامی یا همان حکومت علوی. 

 

مبنای تفکر کتاب انسان ۲۵۰ ساله بیان نگاه سیاسی شیعیان در قالب انقلاب و حرکت اصلاحی جامعه است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت مطالعه کتاب در قالب طرح شنبه های با کتاب گفت: مطالعه یکی از فرصت های ارتقاء میزان فکر و تفکر در میان نوجوانان و جوانان است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: کتاب انسان ۲۵۰ ساله به تألیف رهبرمعظم انقلاب از جمله کتاب های شاخص و ویژه ای است که همواره مورد توجه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز است.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به زندگی ائمه معصومین(ع) بیان کرد: این کتاب ارزشمند به واقع سیر مطالعاتی است که نشان می دهد که اهل بیت(ع) برای یک هدف همواره در تلاش بودند و آن رسیدن به حکومت اسلامی است.

 

وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از دولت های اسلامی شاهد چپاول گری و زورگویی استکبارجهانی به سرکردگی رژیم اسرائیل هستیم آنچنان که می توان گفت یک جنگ تمام عیار با جهان اسلام در قالب سیاسی، فرهنگی، آموزشی و دینی دارند.

 

حجت الاسلام شکری عنوان کرد: جریان شیعه یک جریان همه جانبه تأثیرگذار در جهت تحقق حکومت اسلامی است و به جرأت می توان گفت که مطالعه این کتاب بسیاری از معادلات را تغییر می دهد.

 

کتاب انسان ۲۵۰ ساله معرف منظومه فکری رهبرمعظم انقلاب است

 

« شورمیج» به عنوان مدیر برتر طرح ملی فهما در سال گذشته نیز در رابطه با اهمیت کتاب انسان ۲۵۰ ساله به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: این کتاب معرف منظومه فکری رهبرمعظم انقلاب است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد جامع رزکان نو افزود: ترویج فرهنگ مطالعه از جمله دغدغه های کانون فرهنگی هنری شهید مطهری است چرا که باور داریم که بسیاری از کتاب ها چراغ راه فردا هستند. 

 

وی اظهار کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند جوانان به ویژ دانشجویان و طلاب باید آگاهی های خود را در مسائل مختلف به ویژه معرفت دینی ارتقاء دهند.

 

وی اظهار کرد: دایره و دامنه فرهنگ مطالعه بسیار وسیع است و برکات متعدد مرتبط با خود را دارد به همین منظور رویکرد فرهنگی کانون فرهنگی هنری مسجد جامع رزکان نو براساس کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی شده است.

 

طرح شنبه های با کتاب نمونه طرح های هدفمند و مستمر فرهنگی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که همواره به آن توجه ویژه ای شده است. 

 

 

کد خبر 1054498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha