اجرای ۲۷۰۰پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در مازندران/بسیج سازندگی سپاه کربلا ۲۵۰خانه محروم در سیستان و بلوچستان احداث می کند

اقبالپور از آغاز عملیات اجرایی ۲۵۰ واحد مسکونی در مناطق حاشیه‌نشین مرادآباد چابهار استان سیستان و بلوچستان پس از عید فطر امسال خبر داد و گفت: این خانه های محروم با حضور فرمانده سپاه کربلا کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از ساری،«محمدمهدی اقبالپور»  امروز (۱۸اردیبهشت) در نشست خبری ویژه سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه محرومیت‌زدایی اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی استان مازندران در این بخش در چهار حوزه عمران و آموزش، توانمندی و اشتغال‌زایی، خدمت‌رسانی و محرومی‌تزدایی در حوزه بحران مشغول فعالیت است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران افزود: سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در ۱۴۰۰، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی را با اعتبار بیش از ۳۶۰ میلیون تومان در دست اجرا دارد.

 

اقبالپور با اشاره به جزییات اجرای پروژه‌های عمرانی در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: احداث ۵۰۰ واحد مسکونی، مرمت ۱۰۰ کلیومتر راه روستایی، آبرسانی با ۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری و ۱۵ مخزن بتنی و پلاستیکی، ساماندهی رودخانه‌ها با کشیدن ۵ کیلومتر دیوار حفاظتی، ۷ کیلومتر تعریض و لایروبی و ۲۰ هکتار بهسازی آب‌بندان و اجرای ۷۵۰ پروژه دیگر قالب پل، جاده، آب روستایی، سالن ورزشی، مسجد و غیره اجرا شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران در خصوص جزییات احداث این ۵۰۰ واحد مسکن، بیان کرد: از این تعداد، ۸۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا عید فطر افتتاح، عملیات اجرایی ۲۵۰ واحد مسکونی در مناطق حاشیه‌نشین مرادآباد چابهار پس از عید فطر آغاز و مابقی تا پایان سال با همت گروه‌های جهادی و خیرین افتتاح خواهد شد.

 

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد برنامه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه عمران سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: احداث هزار و ۳۵۰ واحد مسکن، ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی، برای آبرسانی ۷۰ کیلومتر لولهگذاری، ۲۰ مخزن بتنی و پلاستیکی، ساماندهی رودخانه‌ها با کشیدن دیوار حفاظتی به طول ۷ کیلومتر و مرمت و بهسازی آب بندان به طول ۳۰ کیلومتر و اجرای پروژه‌های دیگر از جمله این اقدامات هستند.

 

وی با بیان برنامه‌ها در حوزه آموزش، توانمندسازی و اشتغالزایی در سال ۱۳۹۹ خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای بیش از ۱۵ هزار نفر، راه‌اندازی یک دهکده اقتصاد مقاومتی در سمسکنده ساری، تاسیس هزار و ۳۰۰ قرض الحسنه مردمیار و اشتغال‌زا و هدف‌گذاری اشتغال مستقیم برای ۴۰۰۰ نفر و ارائه ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر انجام شد.

 

اقبالپور با اعلام اینکه در سال گذشته ۵۰۰ راکد و نیمه فعال‌ راه‌اندازی شد، ادامه داد: همچنین در زمینه فروش و بازاریابی محصولات تولیدی از طریق روش‌های مختلف اقدام شد، در بخش زراعت چوب نیز تا پایان اسفند ماه ۳۰۰ هزار اصله نهال در اراضی سپاه، حوزه‌ها و پایگاه مقاومت بسیج و محلات کشت شد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان مازندران با اشاره جزییاتی از برنامه‌ها در حوزه آموزش، توانمندسازی و اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۰، یادآور شد: پروژه‌های؛ آموزش و توانمندسازی برای ۳۰ هزار نفر، راه‌اندازی ۱۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها، تاسیس ۲۲۰ صندوق قرض الحسنه با هدف‌گذاری اشتغال مستقیم برای ۶ هزار نفر، ارائه ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای بیش از ۵۰ هزار نفر، راه‌اندازی ۷۰۰ واحد تولیدی راکت و غرس ۲ میلیون اصله نهال اجرایی خواهد شد.

 

این مسئول اذعان کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی در حوزه خدمت رسانی در بخش نهضت کمک مومنانه تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به تعداد؛ ۱۸۰۰ سری جهیزیه، توزیع ۸۵۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ۳۸۲ هزار بسته بهداشتی، توزیع ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار عدد ماسک و لوازم پیشگیرانه از شیوع کرونا، توزیع یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد البسه و پوشاکو اعزام و به‌کارگیری ۲۳ هزار گروه جهادی به استعداد یک میلیون و ۹۸۰ هزار نفر در روز اجرایی شد.

 

وی در پایان گفت: در بخش محرومیت‌زدایی در حوزه بحران در استان مازندران، ۲۰۰ مورد فعالیت در بخش‌های؛ برف‌روبی در مناطق صعب‌العبور، رانش برداری و تعریض جاده‌ها، به‌کارگیری ماشین آلات مهندسی، احداث دیوار حفاظتی رودخانه‌ها، مرمت سردهنه‌های کشاورزی، تعمیر واحدهای مسکونی، احداث پل‌های موقت، لایروبی خانه‌های مسکونی و بهسازی و مرمت معابر شهری و روستایی صورت گرفت.

کد خبر 1054617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha