محکومیت گسترده  حمله صهیونیست ها به نمازگزاران در مسجدالاقصی

به دنبال موج خشونت و درگیری ها علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، چند کشور عربی و ترکیه حمله صهیونیست ها را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الخلیج الجدید»،  نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی نیمه شب جمعه به نمازگزاران در مسجدالاقصی حمله کرده و به سمت آنان بمب‌ های صوتی و گاز اشک ‌آور پرتاب کردند. نظامیان صهیونیستی چندین ساعت در صحن‌ های مسجدالاقصی و محله های اطراف آن به ویژه  در باب العامود حضور داشتند و این مکان صحنه درگیری نظامیان صهیونیستی با جوانان فلسطینی بود.

 

صهیونیست ها، نمازگزاران را در بازداشت نگه داشتند و حتی اجازه ندادند که زخمی‌ ها که شماری از آنها کودک یا سالخورده بودند، از مسجد خارج شوند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد: در این درگیری ها، 205 فلسطینی زخمی شده و 88 نفر در بیمارستان بستری شدند.

 

در همین راستا، کشورهای عربستان، مصر، کویت و ترکیه و تعدادی از سازمان ها و موسسات بین المللی این حمله را به شدت محکوم کردند.

 

عربستان

وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه ای برنامه‌ رژیم صهیونیستی برای تخلیه خانه ‌های فلسطینیان در قدس و تصرف آن را محکوم کرد و گفت: هر گونه اقدامات یک جانبه و زیر پاگذاشتن قطعنا مه ‌های بین ‌المللی و هر چه که فرصت از سرگیری روند صلح برای تحقق امنیت و ثبات را در منطقه از بین ببرد، محکوم می ‌کنیم.

 

وزارت خارجه عربستان گفت: ما از ملت فلسطین و تلاش آنها  برای دستیابی به حل عادلانه و فراگیر  مسئله فلسطین حمایت می‌ کنیم تا ملت فلسطین به کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس دست یابد.

 

مصر

وزارت امور خارجه مصر نیز در بیانیه ای حمله به مردم فلسطین را که هتک حرمت آشکار به مسلمانان جهان است، محکوم و اعلام کرد: صهیونیست ها با این اقدامات قانون بین المللی و ساده ترین قوانین حقوق بشری را زیر پا گذاشته اند.

 

وزارت خارجه مصر تاکید کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان  نیازمند اقدام بین المللی سریع است و باید حقوق ملت فلسطین حفظ شود.

 

 ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه ای حمله صهیونیست ها به نمازگزاران را در مسجدالاقصی محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: صهیونیست ها آزادی عباید ملت فلسطین را هدف قرار داده و حرمت این مکان شریف را در ماه مبارک رمضان نگه نداشته اند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما از رژیم صهیونیستی می خواهیم فورا اقدامات خود را علیه فلسطینی ها  متوقف کند.

قطر

وزارت امور خارجه قطر نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله صهیونیست ها به نمازگزاران در صحن های مسجدالاقصی را به شدت محکوم می کنیم. در این بیانیه آمده است: حمله صهیونیست ها  به مسجدالاقصیباعث خدشه دار شدن احساسات میلیون‌ ها مسلمان در جهان و نقض آشکار حقوق بشر و منشور‌های بین ‌المللی است.

 

وزارت خارجه قطر در ادامه  از جامعه بین ‌الملل خواست برای توقف حملات صهیونیست ها علیه ملت فلسطین فورا وارد عمل بشوند. در این بیانیه آمده است:  ما همچنان بر موضع ثابت خود در دفاع از آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تأکید داریم.

 

کویت

وزارت امور خارجه کویت در بیانیه ای اعلام کرد: حمله نظامیان صهیونیستی به صحن‌های مسجدالاقصی اقدامی آشکار علیه احساسات مسلمانان جهان و قانون بین‌الملل و ساده‌ ترین قوانین حقوق بشری است.

 

در این بیانیه آمده است: کویت خواستار اقدام جامعه بین‌الملل برای توقف این اقدامات تحریک ‌آمیز و حفظ حقوق ملت فلسطین و سلامت آنها شد.

کد خبر 1054660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha