آخرین وضعیت کووید ۱۹ و روند واکسیناسیون در کرمان تشریح شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تازه ترین وضعیت بیماری کرونا و روند واکسیناسیون را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۱۸ اردیبهشت) در ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا از روند نزولی ابتلا به کرونا در استان خبر داد و افزود: در صورت ادامه این روند، هفته خوبی خواهیم داشت و تعداد بیماران بستری کاهش می یابد.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: روند مبتلایان سرپایی از هفته گذشته به وضوح کاهش داشته و این انتظار را داشتیم بستری هم کاهش یابد که 10 درصدی روند بستری کاهش واضحی نشان می دهد.

 

 

وی با اشاره به اینکه فاز دوم واکسیناسیون برای افراد بالای ۸۰ سال همچنان ادامه دارد و مردم از واکسن زدن ترسی نداشته باشند؛ اظهار کرد: جمعیت هدف دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل ۱۸ هزار نفر افراد بالای ۸۰ سال است، که تاکنون یک سوم این جمعیت یعنی بیش از ۶ نفر واکسن دریافت کردند.

 

 

دکتر رشیدی نژاد واکسیناسیون این افراد را به دلیل اینکه جمعیت در معرض خطر و مسن هستند و در صورت ابتلا خطر مرگ و میر و مسائل دیگر در این افراد بیشتر است؛ مهم عنوان کرد و گفت: به همین دلیل این افراد در اولویت قرار گرفتند و باید تشویق به تزریق واکسن بشوند.

 

 

وی با بیان اینکه متولدین بالای 1320 مشمول تزریق واکسن هستند و ماه تولد آنان مد نظر نیست؛ افزود: به زودی واکسیناسیون افراد بالای 75 سال آغاز می شود تا جمعیت در معرض خطر بیشتری واکسینه شوند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از آغاز کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن مشترک ایران و کوبا از امروز در استان خبر داد و بیان کرد: تعداد قابل توجهی از افراد داوطلب شدند و پیش بینی می شود در آینده نزدیک تولید آن در داخل کشور آغاز شود.

 

 

وی در پایان گفت: تا سه هزار نفر را می توانیم به این شیوه واکسینه کنیم.

کد خبر 1054666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha