هدر رفت گاز در شرکت گاز استان ایلام ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام از کاهش ۳۰ درصدی هدر رفت گاز استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این مهم در سایه تلاش همکاران و نصب تجهیزات استاندارد محقق شده است.

«عباس شمس اللهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام افزود: واحد اندازه گیری و توزیع گاز به عنوان ترازوی این مجموعه، وظیفه پایش، اندازه‌گیری، بررسی و صحت سنجی میزان گاز دریافتی و مصرفی را دارد.
 
 
 
وی با بیان اینکه کالیبره شدن تجهیزات اندازه‌گیری باعث صحت دقت در میزان محاسبه گاز ورودی و مصرفی می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ کنتور توربینی صنعتی مستقر در ایستگاه‌های گاز، مشترکین عمده، CNG و غیره کالیبره شده اند.
 
 
مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت گاز، کنتور‌های آلتراسونیک در ایستگاههای CGS ایلام و پتروشیمی با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال نصب و راه‌اندازی شده است.
 
 
شمس اللهی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی کنتور‌های آلتراسونیک باعث کاهش هدر رفت گاز و محاسبه دقیق میزان گاز ورودی و مصرفی، استهلاک کمتر تاُسیسات و عدم نیاز به کالیبراسیون تجهیزات تا چند سال آینده می‌شود.
 
 
وی به محاسبه و پایش میزان دریافت و فروش گاز طبیعی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۸۰۷ میلیون متر‌مکعب گاز استاندارد از ایستگاه های ورودی تقلیل فشار دریافت شده که ۹۸ درصد این میزان گاز دریافتی در مناطق شهری و روستایی استان مصرف شده است.
 
 
وی به پایش و کاهش میزان هدر‌رفت گاز در استان اشاره و تصریح کرد: میزان هدر‌رفت گاز در سطح استان به کمتر از ۲ درصد رسیده که در حالی است که نرم استاندارد آن در کشور ۳ درصد است.
 
 
 
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام خاطرنشان کرد: بررسی و پایش نشتی، شناسایی مصارف غیر‌متعارف، پایش تجهیزات نامناسب، از عوامل کاهش هدر رفت گاز در این استان بوده است.
 
 
شمس اللهی به کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری به صورت دوره‌ای اشاره و اظهار داشت: در طول سال گذشته ۱۴۰ کنتور توربینی، ۱۵۰ دستگاه تصحیح کننده الکترونیکی و بیش از ۳۰۰ دستگاه  دماسنج و فشارسنج صنعتی کالیبره شده‌اند.
 
 
 
وی از توسعه و بروز‌رسانی سیستم مانیتورینگ ایستگاه‌های گاز خبر داد و گفت: سیستم پیامک دو طرفه مانیتورینگ در حال حاضر راه اندازی شده است.
کد خبر 1054672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha