اقامه نماز عید فطر در «مسجد حضرت سیدالشهدا(ع)»/ کمک مومنانه به نیازمندان از محل فطریه روزه‌داران

حجت‌الاسلام والمسلمین بطحائی گفت: نماز عید فطر در مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) اقامه می‌شود و کمک مومنانه به نیازمندان از محل فطریه روزه‌داران در هفته اول ماه شوال صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین بطحائی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه های مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، بلوار نبرد) در ماه رمضان در دو نوبت ظهر و شب با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شده است، اظهار کرد: مراسم احیای شب های قدر و مناجات خوانی نیز در این مسجد با حضور خوب مردم برگزار شد. و الحمدالله هیچ گزارشی درباره ابتلای اهالی این مسجد به بیماری کرونا نداشتیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) افزود: نماز عید فطر در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) اقامه می شود و برای این کار ضمن ضد عفونی کردن فضای باز مقابل این خانه خدا، 500 عدد ماسک نیز تدارک دیده ایم. ویژه برنامه نماز عید و ایراد خطبه های آن از ساعت هشت تا ۱۰ صبح اجرا می شود.

 

وی تصریح کرد: کمک مومنانه از محل فطریه روزه داران در هفته اول ماه شوال میان نیازمندان توزیع و قربانی اول ماه نیز به همت خیران و هیئت امنای مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) ذبح و گوشت آن میان خانواده های نیازمند جنوب شهر تهران توزیع می شود.

 

بطحائی در ادامه با بیان اینکه مساجد در ماه رمضان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برنامه های مختلف را برگزار کردند، ابراز کرد: ان‌شاءالله این تجربه باعث شود دیگر شاهد تعطیلی مساجد یا برنامه های آن نباشیم، با توجه به نقش و اثری که مساجد در جامعه دارند، تعطیل شدن آنها پیامدهای ناخوشایندی در حوزه فرهنگ و تربیت نسل جوان در پی دارد. مسئولان مربوطه که حتما دلسوز و متعهد هستند، حقیقتا باید دنبال راهکاهاری دیگر باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد ما در مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) اجرای یک به یک قوانین و مقررات بهداشتی و تذکر به خاطیان است زیرا معتقد هستیم کسی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند در واقع نسبت به جان دیگران بی اهمیت است و این برخلاف دستورات دین است. مسئولان نیز باید به جای تعطیل کردن مساجد یا برنامه های آن مجریان قوانین و مقررات بهداشتی را بیشتر کنند.

کد خبر 1054686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha