کاهش زمان سه ساعته سفر ریلی شیراز به مشهد مقدس

اسلامی گفت: با آغاز به کار مسیر ریلی اقلید-یزد زمان سفر ریلی از شیراز به مشهد سه ساعت کمتر و ظرفیت حمل سالانه هفت میلیون تن بار و چهار میلیون مسافر ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد اسلامی»، امروز (شنبه 18 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به صورت مجازی از تکمیل ایستگاه‌ ها و خطوط تکمیلی مسیر ریلی اقلید-یزد خبر داد و گفت: نخستین قطار در این مسیر خرداد امسال حرکت خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طول این مسیر ریلی 270 کیلومتر است که چهار هزار میلیارد تومان به ارزش روز، برای ساخت آن هزینه شده و تمامی بخش های آن تا شهریور امسال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از مسیر ریلی اقلید-یزد موجب می شود تا زمان سفر از شیراز به مشهد سه ساعت کمتر و ظرفیت حمل سالانه هفت میلیون تن بار و چهار میلیون مسافر ایجاد شود.

اسلامی همچنین با اشاره به روند ساخت آزادراه شیراز-اصفهان بیان کرد: احداث این مسیر موجب کاهش 2 ساعتی مسیر شیراز اصفهان و مسیر برعکس می شود و تلاش دولت دوازدهم در بهره ‌برداری سریع تر از این مسیر است.

خاطر نشان می شود، وزیر راه و شهرسازی امروز از راه آهن اقلید- یزد بازدید کرد و عملیات اجرایی این مسیر ریلی سال ۹۰ توسط قرارگاه سازندگی «خاتم الانبیا (ص)» به طول ۲۷۰ کیلومتر آغاز شده است.
 

کد خبر 1054735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha