امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گیلان به شکل حضوری برگزار می‌شود

رحمتی از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی دانش‌آموزان پایه‌ دوازدهم خبر داد و گفت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گیلان به شکل حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد رحتمی» شامگاه(شنبه 18 اردیبهشت) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم دارای اهمیت بسیار خاصی است داشت: امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم در گیلان به شکل حضوری و با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان امتحانات پایان سال مدارس و نحوه برگزاری آن‌ها به شکل حضوری و یا غیرحضوری و با توجه به شرایط کرونایی که حادث شده است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آنچه که تا امروز به ما اعلام شده این است که به غیر از پایه‌های نهم و دوازدهم امتحانات به شکل مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

 

رحمتی با بیان اینکه در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا موضوع حضوری بودن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم تصویب شد اذعان کرد: سلامتی دانش‌آموزان و معلمان برای ما بسیار مهم بوده و در اولویت قرار دارد بنابراین آموزش و پرورش در این مورد دغدغه دارد و سعی می‌کند امتحانات با کوچک‌ترین مشکلی برگزار شود.

 

وی از تمهیداتی که آموزش و پرورش برای امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم اندیشیده شده سخن گفت و با تاکید بر اینکه تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش پیدا کرده است تصریح کرد:‌ امتحانات پایه نهم در داخل مدرسه و به شکل زوج و فرد است و در پایه دوازدهم تعداد حوزه‌ها را افزایش می‌دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند با خیال آسوده امتحان بدهند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموز و یا خانواده‌ای مبتلا به ویروس کرونا باشد شناسایی می‌شوند ابراز داشت: محل آزمون این دسته از دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم جدای از سایر دانش‌آموزان خواهد بود و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده بنده در همین‌جا به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم که مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود.

 

رحمتی صحبت‌های اخیر معاون حقوقی آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی 550 هزار نفر از معلمان رسمی و پیمانی در سال 1400 را  مورد اشاره قرار داد و گفت: ما سال‌ها منتظر اجرای رتبه‌بندی بودیم از طرفی معلمان عزیز نباید به بحث رتبه‌بندی تنها به عنوان یک بخشنامه و آئین‌نامه افزایش حقوق نگاه کنند.

 

وی از تدوین لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط دولت و تقدیم آن به مجلس خبر داد و با بیان اینکه این موضوع تنها به منزله یک افزایش حقوق ساده نیست اضافه کرد: معلمان هم باید مانند اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دارای رتبه باشند و معلمی که دارای تحصیلات، تجربیات و تألیفاتی است باید از حقوق بیشتری برخوردار باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در پاسخ به این پرسش که چه تصمیماتی درباره استخدام معلمان غیررسمی اتخاذ شده است اضافه کرد: آزمون استخدامی معلمان سال گذشته یکبار برگزار و نتایج آن هم اعلام شد و در حال پیگیری هستیم تا منتخبان جهت گذراندن دوره‌های لازم به دانشگاه فرهنگیان معرفی شوند.

 

رحمتی درباره مربیان پیش‌دبستانی، آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی، خریدخدمات آموزشی و حق‌التدرسی‌ها هم مطالبی بیان داشت و عنوان کرد: تعداد زیادی از این معلمان یعنی حدود 2 هزار و 950 نفر در گیلان مشغول فعالیت بودند که تاکنون هزار و 50 نفرشان تعیین تکلیف و جهت طی دوره پودمانی به دانشگاه فرهنگیان اعزام شدند.

 

وی با تاکید بر اینکه باقیمانده هزار و 500 نفر از معلمان غیررسمی گیلان هم به زودی به دانشگاه فرهنگیان معرفی می‌شوند اظهار داشت: با احتساب این دسته از معلمان، تمام نیروهای مربیان پیش‌دبستانی، آموزش دهنده‌های نهضت سوادآموزی، خریدخدمات آموزشی و حق‌التدرسی‌ها در استان گیلان تعیین تکلیف می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان شیوع کرونا را عاملی که در روند برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم اختلال ایجاد کرد دانست و خاطرنشان کرد: تجلیل از معلمان منتخب، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و گلباران مزار شهدا از جمله برنامه‌های امسال هفته بزرگداشت مقام معلم در گیلان بود.

 

کد خبر 1054798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha