کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان محور برنامه های دفاع مقدس است

قاسم محمدی با اشاره به اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار«ما مقتدریم» اجرا می شود، گفت: کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان محور برنامه های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان شامگاه شنبه در جلسه ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال 1400، اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» در استان زنجان اجرا می شود.

 

قاسم محمدی با اشاره به اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، گفت: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و تخصصی، مشارکت با سازمان و نهادهای لشکری و کشوری به منظور برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در دستور کار است.

 

وی با اشاره به اینکه از 31 شهریورماه تا 7 مهرماه با عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است، گفت: امسال هفته دفاع مقدس از فروردین ماه آغاز و تا اسفندماه ادامه دارد.

 

به گفته قاسمی، ایجاد فضای تبلیغی در مراکز علمی، پژوهشی و حوزه‌های علمیه و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و جهاد و شهادت پرداخت به سبک زندگی شهدا از محورهای این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با یادآوری اینکه برنامه های دفاع مقدس باید در سامانه بر خط اعلام شده ثبت شود، گفت: محور برنامه های امسال استان زنجان کنگره 3535 شهید استان است.

 

وی بر ضرورت تجلیل از مدافعان سلامت، فعالان رزمایش کمک مومنانه در برنامه‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید تمرکز برنامه‌های دفاع مقدس بر روزهای روز جهانی مقاومت سالروز شهادت سردار سلیمانی، دهه فجر و روز شهدا باشد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تالیف، چاپ و نشر یک صد عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان است.

 

محمدی یادآور شد: آرشیو و مرتبط سازی اسناد شهدا و رزمندگان برای بانک جامع استان به همت اداره کل، جهاد دانشگاهی و دبیرخانه کنگره 3535 استان زنجان انجام می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 یادمان شهید در استان زنجان وجود دارد که سه یادمان در شهرهای نیک‌پی، ارمغانخانه و سلطانیه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که ضروری است تا هفته دفاع مقدس به پایان برسد.

 

 

کد خبر 1054808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha