تونل کبیرکوه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندارشهرستان آبدانان گفت: پروژه تونل کبیرکوه بین شهرستان های آبدانان و دره شهر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

«سیروس مرادحاصلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای این تونل هزینه شده و برای تکمیل آن نیز اعتباری بالغ بر 300میلیارد تومان دیگر نیاز  است.

 

وی با بیان اینکه عملیات حفاری بیش از ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شده است، افزود: طول این تونل با مجموع ۹ تونل فرعی، ۵ هزار و ۸۰۰ متر است که از این میزان ۴ هزار و ۹۲۰ متر آن در دولت تدبیر حفاری شده است.

 

فرماندار آبدانان یادآور شد: احداث تونل کبیرکوه از مطالبات مردم شهرستان آبدانان است چراکه ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را حذف می‌کند و شرایط تردد بین این دو شهرستان وحتی مرکز کشور را تسهیل خواهد کرد.

 

وی افزود: هم اکنون عملیات اجرایی لاینیگ تونل توسط ۲ پیمانکار از سمت شهرستان آبدانان و دره شهر در حال انجام است و عمده ۳۰ درصد عملیات اجرایی باقیمانده مربوط به روشنایی و هوادهی تونل است که بسیار پرهزینه است.

 

مرادحاصلی گفت: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ‌های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه، روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهم ترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

 

مراد حاصلی خاطرنشان کرد:با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل، مرکز استان هم به استان‌های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می‌شود.

 

کد خبر 1054818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha