۱۵۰۰ پرس غذای گرم به همت مسجد امیر المومنین (ع) بستان آباد توزیع شد

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد امیر المومنین (ع) بستان آباد، از پخت و توزیع ۱۵۰۰ پرس غذای گرم به همت هیئت نهج البلاغه، پایگاه مقاومت، کانون و هیئت امنای این مسجد خبر داد.

«کاظم رضایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، به تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری الغدیر پرداخت و گفت: این کانون با 290 نفر عضو که بیش از 200 نفر آن جوانان و نوجوانان را شامل می شود، بسیار مورد استقبال اهالی محل و منطقه قرار گرفته و موردمحل مراجعه مردم در همه برهه های اجتماعی و مناسبت های ملی و مذهبی می باشد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد امیر المومنین (ع) بستان آباد، با بیان اینکه این کانون در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است، افزود: این کانون در همه مراسمات ملی و مذهبی به اجرای برنامه های مختلف در مکان مسجد می پردازد که در برگزاری آن همه مراکز مستقر در مسجد اعم از کانون فرهنکی هنری و پایگاه مقاومت و هیئت نهج البلاغه مشازکت دارند.

وی ادامه داد: بزرگداشت ایام الله دهه فجر و شرکت در راهپیمایی ها و جشن ویژه این ایام و همچنین دیدار با خانواده شهدا و حضور درگلزار شهدا از جمله ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری و پایگاه مقاومت مسجد امیرالمومنین (ع) شهرستان آباد می باشد.

رضایی درخصوص برنامه های آموزشی کانون گفت: برگزاری کلاس های آموزشی هنری، رایانه ای، قرآنی و تقویتی دروس در طول سال به خصوص  در ایام تابستان و در راستای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون و جوانان و نوجوانان محل از جمله این برنامه ها می باشد.

وی ادمه داد: برگزاری اردوهای مذهبی و تفریحی از دیگر محورهای فعالیت این کانون می باشد که در این راستا می توان به برگزاری اردوی زیارتی شهر مقدس قم و زیارت حضرت معصومه(س) و جمکران، اردوی تهران و زیارت حرم حضرت امام خمینی (ره)، اردوی سیاحتی اردبیل و شهر سرعین اشاره کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: همه ساله در ایام محرم و عزاداری سرورو سالار شهیدان به همت این کانون و پایگاه این مسجد با شور و حال وصف ناپذیری برگزار می شد و هر چند در دوسال گذشته این مراسم ها با شیوع بیماری کرونا تحت الشعاع قرار گرفته اسست اما محرم گذشته این مراسم ها در در فضای باز حیاط مسجد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد که احسان ماسک و ضدعفونی نیز از ویژگی های این ایام درشرایط خاص کرونایی بود.

وی در ادامه با اشاره به قرارگیری در ایام ماه مبارک رمضان، تصریح کرد:  برگزاری همه روزه نماز جماعت با رعایت همه پرتکل های بهداشتی و پخش ماسک و ضد عفونی دست نمارگزاران و همچنین مهرهای اختصاصی، برگزاری مراسم احیا در سه شب قدر، برگزاری مراسم عزاداری و نوحه خوانی ویژه شهادت امیر المومنین(ع) همزمان با شب 21 رمضان، برگزاری کلاس ها و جلسات آموزش قرآنی از دیگر برنامه های این کانون در این ماه عزیز می باشد.

وی از همکاری و هماهنگی بسیارخوب هیئت امنا، پایگاه مقاومت وکانون فرهنگی هنری و هییت نهج البلاغه مستقر در این مسجد ابراز خرسندی کرد و گفت: مسجد نقش تاثیرگذاری در راستای کمک به نیازمندان محل و منطقه دارد و در مناسبت های مذهبی مختلف از جمله ایام فاطمیه و ماه محرم اقدام به توزیع اقلام غذایی و غذای گرم بین نیازمندان می کند که رمضان امسال نیز همزمان با شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، ۱۵۰۰پرس غذای گرم با رعایت تمام نکات بهداشتی آماده و بین نیازمندان توزیع شد.

رضایی در ادامه به فعالیت کتابخانه مستقل این کانون اشاره کرد و یادآور شد: در طول سال تحصیلی و به ویژه در ایام امتحانات در این کتابخانه، رفع اشکالات درسی دانش اموزان مورد توجه قرار می گیرد تا بتوانیم با استفاده از این فضای موجود جوانان متعهد و با سوادی را تحویل جامعه دهیم.

کد خبر 1054835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha