نذورات و احسان ها در عزاداری به سمت کمک های مومنانه هدایت شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستات بستان آباد، با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم اربعین حسینی، هدایت نذورات و احسان های عزاداری به سمت کمک های مومنانه را یادآور شد.

«علی بشارت» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس تجلی مجموعه ای از غرورآفرین ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستات بستان آباد، با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: در این برهه زمانی که بیماری کرونا شوع پیدا کرده است، باید در همه برنامه ها و تجمعات شیوه نامه های بهداشتی رعایت شده و فاصله گذاری اجتماعی در مکان های عمومی و شلوع در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه همه مجموعه ها و مردم در هفته دفاع مقدس که با سالروز آغاز جنگ تحمیلی مقارن است، وِیژه برنامه پاسداشت این ایام را برگزار می کنند، افزود: نمایشگاه آبستره، تکنیک و اکریلیک آثار بهنام اسماعیلی ترکانبور با موضوع دفاع مقدس و به منظور پاسداشت این ایام، از سوم تا 10 مهر ماه برگزار می شود.

بشارت تصریح کرد: برگزاری مراسم تجلیل از هنرآموزان دوره های تکمیلی و مقدماتی تئار بستان آباد، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برپایی نمایشگاه های متعدد از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس این شهر می باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین شهادت سرورو سالار شهیدان، تاکید کرد: در ماه محرم و صفر به منظور عزاداری و سوگواری برای شهادت اباعبدالله الحسین برنامه ها ی متنوعی در این شهرستان با همکاری ارگان ها و نهادهای دولتی و مردمی برگزار شد.

بشارت یادآور شد: فضاسازی محلات، کوچه ها، خیابان ها و سردرب ادارات با استفاده از شعار حسینی، هدایت نذورات و احسان ها به سمت کمک های مومنانه و تهیه اقلام بهداشتی، تخصیص حیاط مدارس برای عزاداری به هیئت های حسینی، برگزاری جلسات با روحانیان و مداحان و سخنرانان جهت ترویج و برگزاری عزاداری صحیح به دور از بدعت ها و تاکید بر عدم قمه زنی در مراسم های حسینی از جمله برنامه ریزی های انجام شده درشهرستان بستان آباد برای برپایی عزاداری ایام محرم و صفر می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستات بستان آباد، خاطرنشان کرد: در مراسم های امسال به دلیل برهه حساس و شرایط کرونایی بر عدم پخش نذورات و احسان و ایجاد ایستگاه های صلواتی، عدم تجمع و حضور در مکان ها شلوغ و سربسته و استفاده از ماسک و ضدعفونی تاکید شده است.

کد خبر 1097559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha