پروژه چشمه های آبگرم دهلران ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار شهرستان دهلران گفت: پروژه چشمه های آبگرم دهلران ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۱۱میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

«مجید عسگری»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: برای اجرای فاز اول طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران 25میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تخصیص اعتبار فاز اول آن تا تیرماه تکمیل می شود.

 

وی تصریح کرد: مسیر انتقال این طرح ۶.۵ کیلومتر است که حدود 3کیلومتر نیز حفاری کانل ولوله انجام شده است و انتقال آبگرم  به وسیله لوله پلی اتیلن انجام شود.

 

عسگری یادآور شد: تامین اعتبار یکی از مباحث بسیار مهمی برای اجرای این پروژه است که استاندار ایلام و معاون عمرانی استاندار از ردیف‌های مختلف تخصیص‌ها را مشخص کردند و امسال نیز از محل اعتبارهای کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و قول مساعد استاندار اعتبار لازم برای سرانجام رسیدن این پروژه اختصاص خواهد یافت.

 

وی بیان کرد: فاز اول این طرح شامل انتقال آب به پایین دست و فاز دوم را احداث تصفیه‌خانه است که با اجرای فاز اول  آن ۵۰ درصد مشکلات زیست محیطی مرتفع خواهد شد.

 

عسگری تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از انتشار گازهای گوگرد در سطح شهر و مشکلات تنفسی و خسارت به تجهیزات و لوازم برقی مردم، طرح ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران در قالب ۲ فاز تعریف شده است.

 

فرماندار دهلران در خصوص فاز دوم طرح ابراز کرد: این مرحله شامل احداث سیستم تصفیه‌خانه و جداسازی گاز گوگرد است که مطالعات احداث آن تکمیل شده است و بعد از اتمام فاز اول عملیات اجرایی فاز دوم در صورت تخصیص اعتبار شروع خواهد شد.

 

عسگری خاطرنشان کرد: با هدایت آبگرم دهلران، دیگر شاهد خسارت‌های اقتصادی به لوازم و تاسیسات فلزی شهری و خانگی ناشی از پراکنش گازهای گوگردی در فضای شهر نخواهیم بود.

 

کد خبر 1054856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha