آزادسازی قدس آرمان شهید سلیمانی بود

حجت‌الاسلام سید مبارک حسینی در وبینار بزرگداشت روز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک برگزار شد، گفت: آزادسازی قدس آرمان شهید سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، وبینار بزرگداشت روز جهانی قدس و حمایت از مردم فلسطین با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک و مؤسسه دارالزهرا(س) و مشارکت نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه برگزار شد.

 

مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی ایران در تایلند در سخنانی، ابتکار هوشمندانه حضرت امام(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس را مقاومت ماندگار ملت‌های مسلمان در برابر تجاوزات و زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و غصب و اشغال سرزمین‌های اسلامی عنوان کرد.

 

وی مبارزه امروز مردم فلسطین و پیروزی‌های جبهه مقاومت را به رهایی قدس شریف و مسجد الاقصی بطور آشکار نسبت به گذشته نزدیکتر دانست و این دستاورد را مدیون مجاهدت‌ها و خدمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) ارزیابی کرد. 

 

حسنخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای توقف تجاوز این رژیم و احقاق حق همه ساکنان این سرزمین از هر دین و آیینی پیشنهاد سازنده‌ای با عنوان طرح همه پرسی ارائه داده است. در حالیکه طبیعی است هرگونه طرحی که حقوق مردم فلسطین در آن رعایت نشده باشد، همچون طرح معامله قرن محکوم به شکست است.

 

عبدالکریم، از علماء اهل سنت شهر پاتالونگ در سخنانی، با اشاره به ریشه‌های پیدایی رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی گفت: حمایت غرب و امریکا از  اشغال ظالمانه سرزمین‌های اسلامی با طرحی شرارت برانگیز توسط صهیونیست‌ها را بدون توجه به تعهدات و قوانین بین‌المللی، موجب آوارگی مردم یک سرزمین از خانه‌های آبا اجدادی خود و ظلم وستم به ساکنین این سرزمین خود شده است.

وی مطرح کرد: روز جهانی قدس موعدی برای همبستگی مردم مسلمان و غیر مسلمان در عدالت خواهی علیه حکومت غیر قانونی و جنایتکار اسرائیل است.

 

شیخ انصار لمپان، رییس مؤسسه الزهرا(س) با اشاره به قدرت و اقتدار جبهه مقاومت به عنوان رمز رهایی قدس شریف بیان کرد: در برابر دشمنی حکومت صهیونیستی با ملت مسلمان فلسطین و جهان اسلام صبر و سکوت بی معناست بلکه با روحیه جهادی باید از جبهه مقاومت به هر نحو ممکن و در هر زمینه اثربخش حمایت و پشتیبانی کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مبارک حسینی، رییس انجمن فارغ التحصیلان تایلند با تأکید بر نقش حضرت امام خمینی(ره) و رهبری مقام معظم رهبری در حمایت از رهایی قدس شریف، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از جنبه‌های مختلف به تشدید روند مبارزات ضد صهیونیستی مسلمانان انجامید. ایشان معتقد بودند هدف نهایی رژیم اسرائیل نابودی اسلام است.

 

وی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به پایگاه تروریست جهانی حکومت صهیونیستی اشاره کرد و آرمان سردار شهید سلیمانی را در جایگاه افتخار و سربلندی جهان اسلام، آزادی قدس شریف و قبله اول مسلمانان دانست.

 

شیخ حسین بن سالم با اشاره به ماهیت اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: اهمیت روز قدس و سرزمین فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام عاملی برای عزت و سربلندی مسلمانان و مردم آزاده جهان است و درک ماهیت روز جهانی قدس در گرو انسجام و همبستگی جهان اسلام در برابر دشمن مشترک صهیونیستی است.

 

جریان مقاومت و قدس؛ ظرفیت بزرگی برای وحدت امت اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله سخاوتی، نماینده جامعةالمصطفی به جمع بندی مباحث مطرح شده پرداخت و افزود: روز قدس، روزی برای کل مسلمانان است. روز اسلام، روز مستضعفین، روز خیزش و روزی برای تمام مردم کره زمین است، قدس فقط محدود به شعارهای این روز نیست، بلکه توجیه مردم به سمت دشمن واقعی و حامیان آن است و تنها راه مقابله با این رژیم نژادپرست مقاومت است.

 

وی مطرح کرد: جریان مقاومت می‌تواند منشاء وحدت باشد، زیرا همه در مورد آن اتفاق نظر دارند. در گذشته مسلمانان احساس می‌کردند امکان مذاکره با دشمن وجود دارد، اما اکنون متوجه شده‌اند تنها راه مقابله با دشمن مقاومت است؛ لذا جریان مقاومت و قدس، ظرفیت بسیار بزرگی برای وحدت امت اسلامی است.

 

بنابر اعلام این خبر، پخش زنده این وبینار در صفحه فیسبوک با استقبال کم نظیر بازدید کنندگان همراه شد. این در حالی بود که همزمان نشست مجازی دیگری نیز با حمایت رایزنی در شبکه تلویزیون اینترنتی در حال پخش بود. همچنين، ویدئوی کامل این وبینار که تنها در صفحه فیسبوک مؤسسه دارالزهرا(س) تاکنون قریب 3 هزار بازدید داشته است، در پیوندهای https://www.facebook.com/AzZahra.foundationTH/videos/285666783044793 و https://fb.watch/5mrxHelDYi/ قابل مشاهده است.

کد خبر 1054896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha