بانک‌ها برای تسهیلگری در اعطای وام‌های رونق تولید و مقاوم‌سازی مسکن روستایی همکاری کنند

فرماندار شهرستان قرچک گفت: بانک‌ها برای تسهیلگری در اعطای وام‌های رونق تولید و مقاوم‌سازی مسکن روستایی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،جلسه شورای هماهنگی بانک‌های شهرستان قرچک به ریاست فرماندار و با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و برخی رؤسای ادارات و مدیران شعب بانک‌ها با محوریت بررسی گزارش اقدامات صورت گرفته درخصوص پرداخت تسهیلات واحدهای تولیدی، اشتغالزایی، ازدواج، مشاغل آسیب دیده از کرونا، مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ... برگزار شد.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت: در سال جدید بانک‌های سطح شهرستان بایستی در راستای اعطای کلیه وام‌ها بخصوص تسهیلات رونق تولید، رفع موانع اشتغالزایی، کمک به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا و تشویق روستاییان به مقاوم‌سازی مسکن تسهیلگری کنند.
وی افزود: بدون شک در این برهه از زمان و با توجه به وضعیت موجود اقتصادی، نقش بانک‌ها در کشور بسیار چشمگیر و حساس است و تا کنون نیز اقدامات خوبی در سطح شهرستان درخصوص اعطای تسهیلات صورت گرفته است.
خطیبی با تاکید بر نقش بانک ها در رونق تولید اظهار داشت: انتظار داریم بانک‌ها تا حدی که امکان دارد بوروکراسی زائد اداری را کنار گذاشته و با دید حمایتی و تسهیلگرایانه به امور متقاضیان نگاه کنند و اگر گره‌ای مانع اعطای تسهیلات است، آن را به فرمانداری و مراجع بالادستی خود انتقال دهند تا در انجام امور تسریع شود.برای اجرای صحیح طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی علاوه بر اطلاع‌رسانی لازم به روستاییان درخصوص شرایط دریافت تسهیلات مربوطه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دهیاری‌ها و بانک‌ها نقش مهمی در تحقق سهمیه شهرستان دارند.
فرماندار قرچک ادامه داد: سهمیه سال گذشته قرچک در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده روستایی ۷۰ مورد بوده که باید با رایزنی‌ها و پیگیری‌ها این سهمیه برای سال جدید افزایش یابد.
وی در خصوص وضعیت کرونا و رعایت بهداشت در بانک ها خصوصا مشتریان بیان کرد:رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ادارات و بانک‌ها همچنان مورد تأکید است و شعب بانکی باید سعی کنند تا حد امکان بستر انجام امور به شیوه غیرحضوری را فراهم کرده و آن را بین مشتریان خود ترویج دهند، چرا که بعضاً مشاهده می‌شود بخاطر یک کار ساده که تلفنی یا بصورت الکترونیکی نیز قابل انجام است، مشتریان مجبور به حضور در بانک‌ها هستند.
خطیبی در پایان تسهیل در دریافت ضمانت بانکی برای تسهیلات رونق تولید برای تولید کنندگان را خواستار شد و عنوان کرد: تسهیل در ضمانت‌های بانکی بخصوص در رابطه با اشتغالزایی و تولید که شعار سال و مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در دستور کار بانک‌ها قرار گرفته و گزارش اقدامات به‌طور مرتب به فرمانداری ارسال شود.

کد خبر 1054897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha